Reklama
Rozwiń

Pandemia osłabiła uczciwość firm

Chociaż niemal wszyscy pracownicy i menedżerowie w Polsce chcieliby, by ich firma mogła wykazać się etyką w biznesie, to co trzeci byłby gotów nagiąć te standardy dla własnych korzyści.

Publikacja: 18.01.2022 21:00

Pandemia osłabiła uczciwość firm

Foto: Adobe Stock

Ponad dwie piąte przedstawicieli firm na świecie i co trzeci w Polsce ocenia, że pandemia Covid-19 utrudnia przedsiębiorstwom funkcjonowanie w sposób etyczny. Co dziesiąty sam też doświadczył istotnego nadużycia w czasie pandemii – wynika z udostępnionej „Rzeczpospolitej" tegorocznej edycji „Światowego badania uczciwości w biznesie", które od lat prowadzi firma EY.

– W czasie kryzysu pandemii, wraz ze wzrostem presji na wyniki firm i konkretnych osób, wzrosła także skłonność do nieetycznych zachowań. Zakładamy, że wychodzenie z pandemii na gruncie etyki w biznesie będzie trudne i długotrwałe – twierdzi Mariusz Witalis, partner kierujący działem zarządzania ryzykiem nadużyć w EY, komentując wyniki badania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań
Biznes
Kina podsumowują pierwsze półrocze. Nawet „Minecraft” nie pomógł
Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces