Reklama

Pandemia osłabiła uczciwość firm

Chociaż niemal wszyscy pracownicy i menedżerowie w Polsce chcieliby, by ich firma mogła wykazać się etyką w biznesie, to co trzeci byłby gotów nagiąć te standardy dla własnych korzyści.

Publikacja: 18.01.2022 21:00

Pandemia osłabiła uczciwość firm

Foto: Adobe Stock

Ponad dwie piąte przedstawicieli firm na świecie i co trzeci w Polsce ocenia, że pandemia Covid-19 utrudnia przedsiębiorstwom funkcjonowanie w sposób etyczny. Co dziesiąty sam też doświadczył istotnego nadużycia w czasie pandemii – wynika z udostępnionej „Rzeczpospolitej" tegorocznej edycji „Światowego badania uczciwości w biznesie", które od lat prowadzi firma EY.

– W czasie kryzysu pandemii, wraz ze wzrostem presji na wyniki firm i konkretnych osób, wzrosła także skłonność do nieetycznych zachowań. Zakładamy, że wychodzenie z pandemii na gruncie etyki w biznesie będzie trudne i długotrwałe – twierdzi Mariusz Witalis, partner kierujący działem zarządzania ryzykiem nadużyć w EY, komentując wyniki badania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama