Reklama
Rozwiń
Reklama

Giganty GE, Toshiba, Johnson&Johnson i Shell rozdrabniają się na mniejsze firmy

Konglomerat General Electric ogłosił pierwszy o podziale na 3 odrębne firmy, wywołując prawdziwe tsunami. Podział na odrębne firmy zapowiedziały następnie Toshiba i Johnson&Johnson, a Shell rozstanie się z Royal Dutch. Robią to pod naciskiem rynków finansowych, by zwiększyć wartość swych akcji.

Publikacja: 15.11.2021 16:15

Giganty GE, Toshiba, Johnson&Johnson i Shell rozdrabniają się na mniejsze firmy

Foto: Bloomberg

General Electric podzieli się na trzy spółki giełdowe: producent silników do samolotów, producenta sprzętu medycznego i producenta dla sektora energetyki. Japońska Toshiba zrobi to samo. Jedna firma powstanie z działów energetyki i infrastruktury, druga z działów produkcji napędów dysków twardych i półprzewodników mocy, trzecia przejmie producenta układów pamięci flash Kioxia Holdings i inne aktywa. Johnson&Johnson wyodrębni dział konsumenckich preparatów ochrony zdrowia (np. płynu do płukania jamy ustnej Listerine zasypki dla niemowląt Baby Powder) i skupi się na farmaceutykach i sprzęcie medycznym — pisze Reuter.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama