Tesla, która jest globalnym liderem w branży elektrycznych aut, w ubiegłym roku stała się też najcenniejszym koncernem motoryzacyjnym na świecie. W 2020 r. akcje spółki Elona Muska zdrożały o około 740 proc.

Jednak stopa zwrotu od początku 2021 r. jest ujemna. Odzwierciedla to zmianę nastawienia inwestorów. Wiele tradycyjnych koncernów ogłosiło ambitne plany dotyczące rozwoju na rynku elektrycznych samochodów, co według inwestorów może zaburzyć pozycję Tesli.

Na fali tego trendu rosną notowania np. General Motors. Spółka notowana jest na NYSE, a od początku stycznia jej akcje zdrożały o ponad 50 proc. W tym tygodniu akcje GM sięgnęły najwyższego poziomu w historii, a kapitalizacja przekracza już 89 mld dol. General Motors planuje wyprodukować w pełni elektryczny pickup Chevrolet Silverado w swojej nowej fabryce pojazdów elektrycznych, która jest budowana w Detroit. Spółka zapowiedziała też, że wskrzesi produkcję Hummera, jednak w wersji elektrycznej. Produkcja SUV-a rozpocznie się pod koniec 2022 r.

Analitycy Wells Fargo uznali General Motors za lidera wytyczającego przyszłość branży pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Podnieśli cenę docelową dla akcji spółki do 69 dol. z rekomendacją „przeważaj", co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z obecną wyceną.

Wells Fargo optymistycznie patrzy także na Ford Motors. Spółka ta również chce być obecna na rynku samochodów elektrycznych. Należący do koncernu elektryczny Mustang Mach-E porównywany jest do Tesli Model Y.

– Ford Mustang Mach-E zebrał naprawdę świetne recenzje. To wspaniały samochód i naprawdę jest czymś bardzo pożądanym – powiedział w wywiadzie dla CNBC Colin Langan, analityk Wells Fargo.

Od początku roku notowania Ford Motors wzrosły już o ponad 45 proc.

Również inwestorzy w Europie wierzą w tradycyjne koncerny. Przykładem jest Volkswagen, który stał się w marcu najcenniejszą spółką w indeksie Dax. Notowania Volkswagena od początku roku wzrosły o 85 proc., a kapitalizacja wynosi ponad 139 mld euro.

Niemiecka spółka znacząco zwiększa w ostatnim czasie sprzedaż elektrycznych aut. Analitycy banku UBS stwierdzili, że w 2025 r. Volkswagen sprzeda o 300 tys. więcej elektrycznych aut na baterie niż Tesla.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ