Polacy unikają noszenia maseczek. Najczęściej wkładają je w sklepach

Co piąty Polak nie wierzy, że maseczki ograniczają rozprzestrzenianie się koronawirusa - wynika z badania agencji SW Research wykonanego na zlecenie BISAF.

Aktualizacja: 13.04.2021 14:41 Publikacja: 13.04.2021 14:20

Polacy unikają noszenia maseczek. Najczęściej wkładają je w sklepach

Foto: AdobeStock

Do badania jako pierwszy dotarł Business Insider Polska. Jak się okazało, większość Polaków jest świadoma zagrożeń związanych z unikaniem środków ochrony osobistej i nosi maseczki po to, by chronić siebie i innych przed zarażeniem. Co piąty ankietowany uważa jednak, że zakładanie maseczek jest bezcelowe i próbuje ominąć nakaz zakrywania ust i nosa, który obowiązuje w kraju już od 16 kwietnia 2020 roku.

Polacy najczęściej noszą maseczki w sklepach i punktach usługowych - tam zawsze ma je na sobie 67,6 proc. respondentów badania. Nieco rzadziej Polacy noszą je w komunikacji publicznej (58,5 proc.), a jeszcze rzadziej na ulicy i w innych przestrzeniach publicznych (41,1 proc). Najrzadziej zakrywamy nos i usta w trakcie uprawiania sportu - robi tak tylko 21,2 proc. badanych, choć jest to obowiązkowe na przykład podczas biegania po mieście. Ledwie 13,1 proc. respondentów przyznało, że zakłada maseczkę na spotkania towarzyskie, również w domu, gdzie nie ma tego obowiązku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne