Reklama

Polacy unikają noszenia maseczek. Najczęściej wkładają je w sklepach

Co piąty Polak nie wierzy, że maseczki ograniczają rozprzestrzenianie się koronawirusa - wynika z badania agencji SW Research wykonanego na zlecenie BISAF.

Aktualizacja: 13.04.2021 14:41 Publikacja: 13.04.2021 14:20

Polacy unikają noszenia maseczek. Najczęściej wkładają je w sklepach

Foto: AdobeStock

Do badania jako pierwszy dotarł Business Insider Polska. Jak się okazało, większość Polaków jest świadoma zagrożeń związanych z unikaniem środków ochrony osobistej i nosi maseczki po to, by chronić siebie i innych przed zarażeniem. Co piąty ankietowany uważa jednak, że zakładanie maseczek jest bezcelowe i próbuje ominąć nakaz zakrywania ust i nosa, który obowiązuje w kraju już od 16 kwietnia 2020 roku.

Polacy najczęściej noszą maseczki w sklepach i punktach usługowych - tam zawsze ma je na sobie 67,6 proc. respondentów badania. Nieco rzadziej Polacy noszą je w komunikacji publicznej (58,5 proc.), a jeszcze rzadziej na ulicy i w innych przestrzeniach publicznych (41,1 proc). Najrzadziej zakrywamy nos i usta w trakcie uprawiania sportu - robi tak tylko 21,2 proc. badanych, choć jest to obowiązkowe na przykład podczas biegania po mieście. Ledwie 13,1 proc. respondentów przyznało, że zakłada maseczkę na spotkania towarzyskie, również w domu, gdzie nie ma tego obowiązku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama