Reklama
Rozwiń
Reklama

Polski rynek rośnie szybko

Rozmowa z Karlem Schlichtem, wiceprezesem Lexus Europe

Publikacja: 05.03.2008 04:51

Polski rynek rośnie szybko

Foto: Forum

Czy sprzedaż aut luksusowych spanie?

Karl Schlicht: Sądzę, że nasz udział rynkowy się nie zmieni, a sprzedaż wzrośnie. Znacznie bardziej niż z powodu spowolnienia gospodarczego cierpimy przez restrykcyjne normy emisji dwutlenku węgla narzucone przez Brukselę, które powodują, że nasze auta są obciążone wysokimi podatkami.

W sprawie dodatkowych opłat ekologicznych będziemy musieli podjąć jakieś kroki.

Ale przecież Lexus wprowadza na rynek coraz więcej pojazdów hybrydowych, a ich nabywanie jest wręcz premiowane przez niektóre rządy, chociażby Szwecję i Irlandię.

Rzeczywiście zostały tam wprowadzone ulgi, ale pomyślane były dla toyoty prius. Kiedy okazało się, że i lexus kwalifikuje się do takich dopłat, natychmiast zmieniono przepisy.

Reklama
Reklama

Jakiego wzrostu sprzedaży oczekuje pan więc w tym roku?

Około 1 procenta, może trochę więcej przy takim samym jak rok temu udziale rynkowym. Sprzedaż i udział rynkowy szybciej będą z pewnością rosły w Rosji i Polsce, ale te rynki mają jeszcze zbyt mały udział, żeby miały już teraz znaczący wpływ na nasze wyniki sprzedaży.

W Polsce Lexus jest nadal nową marką, więc dynamika naprawdę zaskakuje. Rynek rosyjski też rośnie wyjątkowo szybko.

Czy takie dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży aut luksusowych, jak jest teraz w Rosji, może skłonić Lexusa do otwarcia montowni w tym kraju?

Nie sądzę, żeby to było możliwe. Lexus sprzedawany w Europie produkowany jest w Japonii i nie zamierzamy tego zmieniać. Mogłyby pojawić się kłopoty z jakością, z dostawcami komponentów. Taka marka nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek ryzyko. Na razie w Rosji fabrykę ma Toyota. Zobaczymy, jakie będą jej doświadczenia.

Czy sprzedaż aut luksusowych spanie?

Karl Schlicht: Sądzę, że nasz udział rynkowy się nie zmieni, a sprzedaż wzrośnie. Znacznie bardziej niż z powodu spowolnienia gospodarczego cierpimy przez restrykcyjne normy emisji dwutlenku węgla narzucone przez Brukselę, które powodują, że nasze auta są obciążone wysokimi podatkami.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama