Reklama

Kurier Formuły 1

DHL, światowa firma logistyczna, po raz kolejny jest oficjalnym partnerem logistycznym Formuły 1

Aktualizacja: 24.03.2010 14:33 Publikacja: 24.03.2010 14:15

- DHL ma 25 lat doświadczenia w obsłudze wyścigów i sportów motorowych. Rozumiemy specyficzne potrzeby tego rodzaju sportu - szybkość, dokładność, rzetelność i praca zespołowa są podstawą sukcesu zarówno dla DHL jak i zespołów F1 - powiedział Garry Kemp, dyrektor zarządzający DHL Express Bliski Wschód, Afryka Północna i Turcja.

Wyścigi Formuły 1 odbywają się w 19 krajach na 5 kontynentach. Transport jest zarządzany centralnie przez Formuła One Management (FOM) oraz DHL, oficjalnego partnera logistycznego imprezy. Przewożone są zarówno same bolidy jak części zamienne, silniki, opony, paliwo oraz dodatkowe materiały, typu sprzęt RTV, namioty VIP, sprzęt komputerowy, laptopy, blisko 100 zestawów radiowych.

Transportowane jest także całe wyposażenie strefy VIP, w tym tak przydatne serwetki papierowe czy odkurzacze do szampana. DHL pracuje dla większości zespołów F1. Średnio na każdy wyścig przewożonych jest 300 ton materiałów i sprzętu, tylko drogą powietrzną transportowanych jest 20 tyś. poszczególnych elementów. Cały proces za każdym razem jest realizowany według wyznaczonego harmonogramu, tak, aby całość w ściśle określonym czasie dotarła na miejsce.

Specjalnie zostały powołane jednostki DHL w Anglii i we Włoszech, które odpowiadają za koordynację procesu logistycznego na całym świecie, zapewniając transport drogą lądową, morską i powietrzną. Powołany został również dedykowany zespół DHL „Extra Services Team”, którego zadaniem jest realizacja zleceń specjalnych zespołów, organizatorów i sponsorów. Zapewnia on 24-godzinny serwis ekspresowych usług lotniczych. W razie potrzeby ważna przesyłka dociera helikopterem.

Dodatkowo DHL odpowiada za organizację i dostawy last minute. Utworzone DHL Logistics Center zapewnia serwis dla pilnych przesyłek, odprawę celną oraz transport towarów niebezpiecznych i w temperaturze kontrolowanej.

Reklama
Reklama
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama