W lutym liczba użytkowników usług VoIP (Voice over IP) świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych przekroczyła 110 mln osób. Globalne ubiegłoroczne przychody z tego typu usług szacowane są na ponad 40 mld dol. Telefonia internetowa to jednak rynek, na którym trudno o sukces – dlatego firmy oferujące tego typu usługi łączą siły.
[wyimek][srodtytul]ok. 70 tys.[/srodtytul] użytkowników mają FreecoNet i Tlenofon, potentaci na polskim rynku VoIP – wynika z wyliczeń „Rzeczpospolitej”[/wyimek]
Konsolidacja rozpoczęła się także w Polsce. Na połączenie się zdecydowały się FreecoNet oraz O2.pl, operator portalu horyzontalnego o tej samej nazwie. W ramach umowy O2.pl przekaże spółce FreecoNet SA (własność Datery) wydzieloną część przedsiębiorstwa zajmującą się usługą VoIP Tlenofon. Połączone platformy (FreecoNet to jeden z najaktywniejszych graczy polskiego rynku telefonii internetowej) mają już wkrótce działać pod jedną, nową marką.
Firmy zdecydowały się na współpracę, chcąc w ciągu najbliższych dwóch – trzech lat skonsolidować polski rynek telefonii internetowej. To kolejne przejęcie FreecoNet – w marcu 2009 r. firma kupiła platformę FON24.pl, a na rynku pojawiły się pogłoski o możliwym przejęciu PLFON należącego do Saturn Media. Środki na przejęcia FreecoNet ma pozyskać dzięki kredytowi lub wprowadzeniu platformy na giełdowy rynek NewConnect.
Strategia FreecoNet jest obiecująca, tym bardziej że według rozmówców „Rz” rynek telefonii VoIP, a w szczególności sektor usług dla biznesu, będzie się dynamicznie rozwijać.