Reklama
Rozwiń
Reklama

Zawsze sukces nas mile zaskakuje

Rozmowa z Michaelem Grimaldim, prezesem GM Daewoo Auto & Technologies

Publikacja: 22.01.2008 05:14

Zawsze sukces nas mile zaskakuje

Foto: AP

Rz: GM DAT zwiększa rocznie sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Kiedyś mówiono, że baza była bardzo niska. Dzisiaj jest to prawie 2 miliony rocznie. Co to znaczy dla firmy?

Michael Grimaldi: Wymusza poprawę jakości, wydajności, nieuniknione okazało się stworzenie joint venture w kilku krajach świata, między innymi także w Polsce.

Czy ten sukces nie powoduje nacisków płacowych?

Takie negocjacje mamy rokrocznie, w zeszłym roku dało się je zakończyć z krótkimi tylko strajkami ostrzegawczymi.

Jak pan sądzi, dlaczego ze wszystkich marek General Motors akurat ten mały chevrolet cieszy się aż takim powodzeniem?

Reklama
Reklama

Bo ma w sobie wszystko, co jest dostępne w General Motors, w dodatku po niskiej cenie.

Mamy własne centrum projektowe, inżynierów, dział badań i rozwoju, które potrafią ze sobą współpracować. Wyniki ich pracy już są wdrażane w globalnych projektach General Motors. I jest jeszcze coś: pracownicy Daewoo to pasjonaci, uparci, ambitni. Po upokorzeniu, jakim było dla nich bankructwo koncernu, teraz walczą o wszystko. Wykorzystujemy również to, co jest najlepsze w General Motors – metody poprawiania jakości. Wszystko razem daje naprawdę wyjątkową firmę.

A przed nami stoi cały czas możliwość globalnej ekspansji dzięki brakowi jakichkolwiek ograniczeń w wykorzystaniu sieci sprzedaży General Motors. Wkrótce powstanie wasza spółka w Polsce. Czego dzisiaj brakuje do jej powołania?

Praktycznie wszystkie dokumenty są gotowe, zostały tylko drobiazgi. Ruszyła już linia produkcyjna, podpisujemy ostatnie dokumenty. Finał przewiduję przed końcem tego kwartału. 60 proc. będzie należało do AvtoZaZ/UkrAvto, 40 proc. do GM DAT. Będą stamtąd wyjeżdżać nasze chevrolety i auta z marką AvtoZaZu. Oczekuję, że produkcja w szybkim czasie przekroczy 200 tys. pojazdów.

Komisja Europejska ustawiła pułap produkcji na poziomie 150 tys. aut z FSO, czy to dla joint venture nie jest problemem?

W żadnym wypadku. Już teraz nie nadążamy z produkcją w Korei, więc wykorzystanie pełnych mocy FSO jest dla nas niezbędne.

Rz: GM DAT zwiększa rocznie sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Kiedyś mówiono, że baza była bardzo niska. Dzisiaj jest to prawie 2 miliony rocznie. Co to znaczy dla firmy?

Michael Grimaldi: Wymusza poprawę jakości, wydajności, nieuniknione okazało się stworzenie joint venture w kilku krajach świata, między innymi także w Polsce.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama