Zawsze sukces nas mile zaskakuje

Rozmowa z Michaelem Grimaldim, prezesem GM Daewoo Auto & Technologies

Publikacja: 22.01.2008 05:14

Zawsze sukces nas mile zaskakuje

Foto: AP

Rz: GM DAT zwiększa rocznie sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Kiedyś mówiono, że baza była bardzo niska. Dzisiaj jest to prawie 2 miliony rocznie. Co to znaczy dla firmy?

Michael Grimaldi: Wymusza poprawę jakości, wydajności, nieuniknione okazało się stworzenie joint venture w kilku krajach świata, między innymi także w Polsce.

Czy ten sukces nie powoduje nacisków płacowych?

Takie negocjacje mamy rokrocznie, w zeszłym roku dało się je zakończyć z krótkimi tylko strajkami ostrzegawczymi.

Jak pan sądzi, dlaczego ze wszystkich marek General Motors akurat ten mały chevrolet cieszy się aż takim powodzeniem?

Bo ma w sobie wszystko, co jest dostępne w General Motors, w dodatku po niskiej cenie.

Mamy własne centrum projektowe, inżynierów, dział badań i rozwoju, które potrafią ze sobą współpracować. Wyniki ich pracy już są wdrażane w globalnych projektach General Motors. I jest jeszcze coś: pracownicy Daewoo to pasjonaci, uparci, ambitni. Po upokorzeniu, jakim było dla nich bankructwo koncernu, teraz walczą o wszystko. Wykorzystujemy również to, co jest najlepsze w General Motors – metody poprawiania jakości. Wszystko razem daje naprawdę wyjątkową firmę.

A przed nami stoi cały czas możliwość globalnej ekspansji dzięki brakowi jakichkolwiek ograniczeń w wykorzystaniu sieci sprzedaży General Motors. Wkrótce powstanie wasza spółka w Polsce. Czego dzisiaj brakuje do jej powołania?

Praktycznie wszystkie dokumenty są gotowe, zostały tylko drobiazgi. Ruszyła już linia produkcyjna, podpisujemy ostatnie dokumenty. Finał przewiduję przed końcem tego kwartału. 60 proc. będzie należało do AvtoZaZ/UkrAvto, 40 proc. do GM DAT. Będą stamtąd wyjeżdżać nasze chevrolety i auta z marką AvtoZaZu. Oczekuję, że produkcja w szybkim czasie przekroczy 200 tys. pojazdów.

Komisja Europejska ustawiła pułap produkcji na poziomie 150 tys. aut z FSO, czy to dla joint venture nie jest problemem?

W żadnym wypadku. Już teraz nie nadążamy z produkcją w Korei, więc wykorzystanie pełnych mocy FSO jest dla nas niezbędne.

Rz: GM DAT zwiększa rocznie sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Kiedyś mówiono, że baza była bardzo niska. Dzisiaj jest to prawie 2 miliony rocznie. Co to znaczy dla firmy?

Michael Grimaldi: Wymusza poprawę jakości, wydajności, nieuniknione okazało się stworzenie joint venture w kilku krajach świata, między innymi także w Polsce.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!