Reklama

Szef Pol-Aquy stracił ponad 70 mln zł

Marek Stefański, prezes i założyciel Pol-Aquy, zszedł poniżej 50 proc. w akcjonariacie swojej inżynieryjnej spółki

Publikacja: 06.08.2008 07:21

Szef Pol-Aquy stracił ponad 70 mln zł

Foto: Rzeczpospolita

Ten ruch nie będzie miał dużego wpływu na działalność firmy, ponieważ prezes Marek Stefański dalej kontroluje ponad 40 proc. akcji. W takiej sytuacji ciężko sobie wyobrazić np. wrogie przejęcie przez jakąś inną spółkę – komentuje Sebastian Buczek, prezes Quercus TFI.

Już w ubiegłym tygodniu Stefański informował, że sprzedaje duże pakiety akcji Pol-Aquy. I to mimo iż jego zdaniem są one „zdecydowanie niedowartościowane”. Prezes tłumaczył sprzedaż rosnącymi kosztami kredytów zaciągniętych m.in. na odkupienie pakietu walorów spółki od Prokom Investment. Kupował je rok temu przy średnim kursie 72 zł.

Wczoraj spółka poinformowała, że Stefański sprzedał łącznie (29 i 30 lipca) ponad 2,872 mln akcji. Średnia cena sprzedaży to 47,3 zł. Zatem stratę prezesa grupy, nie licząc kosztów kredytów oraz transakcji, można szacować na prawie 71 mln zł.

Przed 29 lipca udział Marka Stefańskiego w akcjonariacie Pol-Aquy sięgał 53,46 proc. akcji. Teraz jest to 43,16 proc.

W środę, 30 lipca, już po przeprowadzeniu transakcji sprzedaży Marek Stefański zadeklarował, że w ciągu najbliższego roku nie dokona żadnej dodatkowej transakcji sprzedaży posiadanych akcji Pol-Aquy.

Reklama
Reklama

14 sierpnia spółka zaprezentuje wyniki II kwartału. Prezes grupy zapewniał niedawno, że prognozie wyników za cały rok (100 mln zł zysku netto i 1,42 mld zł przychodów) na razie nic nie grozi.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama