W ciągu pierwszego półrocza 2008 r. blisko 40 proc. Polaków przebadanych przez firmę Millward Brown SMG/KRC sięgnęło po piwo bezalkoholowe – wynika z ankiety, której przeprowadzenie zlecił zespół Kompanii Piwowarskiej pracujący nad rozwijaniem marki niskoalkoholowej Lech Free.
Lider rynku piwa wartego 12 mld zł zdecydował się zbadać gust polskich konsumentów, ponieważ zamierza wykorzystać potencjał segmentu rynkowego, który jego zdaniem będzie się mocno rozwijał.
– Biorąc pod uwagę Czechy czy Niemcy, gdzie udziały piw niskoalkoholowych w rynku wynoszą odpowiednio 2 i 3 proc., można się spodziewać dalszego wzrostu sprzedaży tego produktu także w Polsce – uważa Tomasz Kanton z Kompanii Piwowarskiej.
W naszym kraju udział piw bezalkoholowych nie przekracza obecnie 1 proc. całego rynku piwa. Euromonitor International podaje, że w tym roku Polacy kupią nieco ponad 22 mln litrów piwa z niską zawartością alkoholu. Będzie to ponad 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Analitycy tej firmy szacują, że do 2012 r. wielkość tego rynku będzie się zwiększać średnio o 2,4 proc. rocznie. W Europie większy wzrost sprzedaży zanotują m.in. Chorwacja (36,9 proc.), Włochy (18,7 proc.) oraz Wielka Brytania (16,4 proc.).
Ofertę piw bezalkoholowych, czyli zawierających nie więcej niż 0,5 proc. alkoholu, rozwija także Carlsberg Polska. W swojej ofercie ma smakowe piwo Karmi przeznaczone dla kobiet.