Po połączeniu z Centrostalem i dopuszczeniu do obrotu giełdowego Złomrex Steel Services zajmie miejsce tego pierwszego na warszawskim parkiecie. Następnie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, spółka zmieni nazwę na Cognor. – Pod nową marką będziemy handlować wyrobami hutniczymi na ogromnym obszarze Europy: od Gdańska po Split – mówi Przemysław Sztuczkowski, szef Złomreksu, firmy, której zeszłoroczne przychody są szacowane na 4 – 5 mld zł.

Złomrex jest obecnie właścicielem 100 proc. ZSS i 64,3 proc. akcji Centrostalu. Po fuzji jego udział w połączonych spółkach wyniesie 87,8 proc.

– Uporządkujemy strukturę sieci dystrybucji wyrobów stalowych w ramach grupy kapitałowej – zapowiada prezes Sztuczkowski. Mobilizacja sił ma sprzyjać ekspansji Złomreksu w Europie Środkowej i Wschodniej i powinna ułatwić pokonywanie kryzysu. – Na razie w rachunkach grupy nie widać spowolnienia, ale zaczynamy działać pod presją coraz bardziej pesymistycznych prognoz – przyznaje Sztuczkowski. To dlatego szef Złomreksu zarządził w spółkach przygotowania do kryzysowego scenariusza, w tym wstrzymanie inwestycji.

Firmy połączone pod znakiem Cognor będą wkrótce sprzedawały milion ton stalowych wyrobów rocznie, co zapewni obroty na poziomie 2 mld zł. Zdaniem Sztuczkowskiego nawet jeśli spowolnienie mocno uderzy w branżę stalową, zintegrowany Cognor będzie miał większe szanse wyjść z kłopotów obronną ręką.

Wczoraj kurs akcji Centrostalu wzrósł na GPW o 9,68 proc.