Luwr najpopularniejszym muzeum na świecie w 2018. Dzięki Beyoncé?

Teledysk Beyoncé i Jay-Z pomógł Luwrowi w przyciągnięciu rekordowej liczby turystów.

Aktualizacja: 04.01.2019 13:17 Publikacja: 04.01.2019 12:58

Luwr najpopularniejszym muzeum na świecie w 2018. Dzięki Beyoncé?

Foto: Filip Frydrykiewicz

W 2018 roku muzeum w Luwrze odwiedziła rekordowa liczba 10,2 mln ludzi. Dzięki temu paryskie muzeum w dawnym pałacu królów Francji było najpopularniejszym muzeum sztuk pięknych na świecie. Jak mówi jego dyrektor, Jean-Luc Martinez, to znak, że Paryż podniósł się już po atakach terrorystycznych z 2015 roku.

W przyciągnięciu rekordowej liczby odwiedzających muzeum mógł pomóc, jak twierdzi BBC, teledysk wypuszczony przez popularną parę piosenkarzy - Beyoncé i Jay-Z. W czerwcu 2018 roku opublikowali oni wideoklip do swojego singla Apeshit, w którym występowali na tle dzieł sztuki z Luwru, włączając w to Monę Lizę. Mogło to się przyczynić do zachęcenia turystów do odwiedzania muzeum – obywatele USA (1,5 miliona) stanowili największą po Francuzach grupę odwiedzających Luwr.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca