Reklama

Hyundai zdobywa Europę

Dzięki fabryce w czeskich Nosovicach koreański producent zwiększa udział w rynku

Publikacja: 23.09.2009 19:20

Dopiero w czwartek, 24 września, władze Hyundai Motor Company uroczyście otworzą fabrykę samochodów w czeskich Nosovicach niedaleko Ostrawy.

Poślizg uroczystości jest spory, bo zakład działa już od początku listopada ubiegłego roku. Weźmie w niej udział wiceprezes koncernu Euisun Chung. Za to po dziesięciu miesiącach nie ma już wątpliwości, że czeska fabryka okazała się dla koreańskiego koncernu kluczem do sukcesu w Europie. Choć zakład na razie produkuje tylko jeden model – i30 w wersji hatchback i kombi, to jednak ten kompaktowy samochód, specjalnie zaprojektowany na europejski rynek, znalazł wielu zwolenników. Tylko w Polsce w pierwszym półroczu tego roku sprzedaż tego modelu wzrosła o jedną trzecią, do 2,8 tys. sztuk. Poprawił on także sprzedaż Hyundaia na innych rynkach. W sierpniu liczba rejestracji wszystkich nowych aut tej marki w Zachodniej Europie zwiększyła się o połowę, licząc rok do roku – z 13,6 do 20,3 tys. Pozwoliło to koreańskiej firmie zwiększyć do 2,6 proc. udział w rynku – o jedną trzecią wobec ubiegłorocznej wartości.

W niedalekiej przyszłości – do roku 2011 w Nosovicach ma się pojawić kolejny samochód. Wzrosną wtedy możliwości produkcyjne fabryki: z obecnych 200 tys. do 300 tys. samochodów rocznie, a zatrudnienie zwiększy się do 3,4 tys. osób. Dla Hyundaia fabryka w Czechach jest finalnym elementem całego łańcucha możliwości, które zwiększą sprzedaż i rozpoznawalność marki: od projektowania, poprzez produkcję, do sprzedaży i marketingu oraz usług serwisowych. Już wcześniej koncern zainwestował 50 mln euro w centrum projektowe w Russelsheim w Niemczech oraz uruchomił nowe europejskie centrum sprzedaży i marketingu w Offenbach.

Ważnym rynkiem dla Hyundaia pozostaje Polska. Koncern sprzedał tu od stycznia do czerwca ponad 6,4 tys. samochodów osobowych i dostawczych, notując blisko 30-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jego polska spółka, Hyundai Motor Poland jeszcze w lipcu zakładała, że w całym 2009 roku wprowadzi na rynek 13,7 tys. aut.

Będą one pochodzić z fabryki w Nosovicach (model i30), a ponadto z Indii (i10, i20) oraz Korei (Sonata, Tuscon, Santa Fe, ix55). - Centrala w Korei postrzega rynek polski jako jeden z najbardziej rozwojowych. Polska znalazła się w wytypowanej przez Hyundai Motor Company grupie siedmiu krajów strategicznych z punktu widzenia firmy – powiedział "Rzeczpospolitej" prezes Hyundai Motor Poland, Duck Sang Jang.

Reklama
Reklama

Jak zaznaczył, firma będzie sukcesywnie wprowadzać do sprzedaży nowe modele. W marcu przyszłego roku na rynku polskim pojawi się ix35 - nowoczesny SUV segmentu C, a jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi popularny SUV Santa Fe, który po przejściu szeregu zmian stanie się silnym konkurentem w segmencie D. Później, bo w 2011 roku na rynku pojawi się następca obecnej sonaty – i40, który trafił już do sprzedaży w Korei.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama