Reklama
Rozwiń
Reklama

Hyundai zdobywa Europę

Dzięki fabryce w czeskich Nosovicach koreański producent zwiększa udział w rynku

Publikacja: 23.09.2009 19:20

Dopiero w czwartek, 24 września, władze Hyundai Motor Company uroczyście otworzą fabrykę samochodów w czeskich Nosovicach niedaleko Ostrawy.

Poślizg uroczystości jest spory, bo zakład działa już od początku listopada ubiegłego roku. Weźmie w niej udział wiceprezes koncernu Euisun Chung. Za to po dziesięciu miesiącach nie ma już wątpliwości, że czeska fabryka okazała się dla koreańskiego koncernu kluczem do sukcesu w Europie. Choć zakład na razie produkuje tylko jeden model – i30 w wersji hatchback i kombi, to jednak ten kompaktowy samochód, specjalnie zaprojektowany na europejski rynek, znalazł wielu zwolenników. Tylko w Polsce w pierwszym półroczu tego roku sprzedaż tego modelu wzrosła o jedną trzecią, do 2,8 tys. sztuk. Poprawił on także sprzedaż Hyundaia na innych rynkach. W sierpniu liczba rejestracji wszystkich nowych aut tej marki w Zachodniej Europie zwiększyła się o połowę, licząc rok do roku – z 13,6 do 20,3 tys. Pozwoliło to koreańskiej firmie zwiększyć do 2,6 proc. udział w rynku – o jedną trzecią wobec ubiegłorocznej wartości.

W niedalekiej przyszłości – do roku 2011 w Nosovicach ma się pojawić kolejny samochód. Wzrosną wtedy możliwości produkcyjne fabryki: z obecnych 200 tys. do 300 tys. samochodów rocznie, a zatrudnienie zwiększy się do 3,4 tys. osób. Dla Hyundaia fabryka w Czechach jest finalnym elementem całego łańcucha możliwości, które zwiększą sprzedaż i rozpoznawalność marki: od projektowania, poprzez produkcję, do sprzedaży i marketingu oraz usług serwisowych. Już wcześniej koncern zainwestował 50 mln euro w centrum projektowe w Russelsheim w Niemczech oraz uruchomił nowe europejskie centrum sprzedaży i marketingu w Offenbach.

Ważnym rynkiem dla Hyundaia pozostaje Polska. Koncern sprzedał tu od stycznia do czerwca ponad 6,4 tys. samochodów osobowych i dostawczych, notując blisko 30-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jego polska spółka, Hyundai Motor Poland jeszcze w lipcu zakładała, że w całym 2009 roku wprowadzi na rynek 13,7 tys. aut.

Będą one pochodzić z fabryki w Nosovicach (model i30), a ponadto z Indii (i10, i20) oraz Korei (Sonata, Tuscon, Santa Fe, ix55). - Centrala w Korei postrzega rynek polski jako jeden z najbardziej rozwojowych. Polska znalazła się w wytypowanej przez Hyundai Motor Company grupie siedmiu krajów strategicznych z punktu widzenia firmy – powiedział "Rzeczpospolitej" prezes Hyundai Motor Poland, Duck Sang Jang.

Reklama
Reklama

Jak zaznaczył, firma będzie sukcesywnie wprowadzać do sprzedaży nowe modele. W marcu przyszłego roku na rynku polskim pojawi się ix35 - nowoczesny SUV segmentu C, a jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi popularny SUV Santa Fe, który po przejściu szeregu zmian stanie się silnym konkurentem w segmencie D. Później, bo w 2011 roku na rynku pojawi się następca obecnej sonaty – i40, który trafił już do sprzedaży w Korei.

Dopiero w czwartek, 24 września, władze Hyundai Motor Company uroczyście otworzą fabrykę samochodów w czeskich Nosovicach niedaleko Ostrawy.

Poślizg uroczystości jest spory, bo zakład działa już od początku listopada ubiegłego roku. Weźmie w niej udział wiceprezes koncernu Euisun Chung. Za to po dziesięciu miesiącach nie ma już wątpliwości, że czeska fabryka okazała się dla koreańskiego koncernu kluczem do sukcesu w Europie. Choć zakład na razie produkuje tylko jeden model – i30 w wersji hatchback i kombi, to jednak ten kompaktowy samochód, specjalnie zaprojektowany na europejski rynek, znalazł wielu zwolenników. Tylko w Polsce w pierwszym półroczu tego roku sprzedaż tego modelu wzrosła o jedną trzecią, do 2,8 tys. sztuk. Poprawił on także sprzedaż Hyundaia na innych rynkach. W sierpniu liczba rejestracji wszystkich nowych aut tej marki w Zachodniej Europie zwiększyła się o połowę, licząc rok do roku – z 13,6 do 20,3 tys. Pozwoliło to koreańskiej firmie zwiększyć do 2,6 proc. udział w rynku – o jedną trzecią wobec ubiegłorocznej wartości.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama