Jest to bardzo dobry wynik, osiągnięty - jak podkreśla firma - dzięki możliwości korzystania ze środków stymulacyjnych oferowanych przez rząd w Pekinie. Dzięki nim, już w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku SAIC sprzedał blisko 1200 tys. samochodów, co oznaczało wzrost na poziomie 54,8 procenta. Największy chiński producent samochodów prowadzi działalność we współpracy z koncernami General Motors i Volkswagen.

Dla porównania grupa Renault zwiększyła w pierwszym kwartale roku sprzedaż w Europie o 37,7 proc., a poza Europą o 20,9 proc.

Z kolei JATO Dynamics, jeden z instytutów badawczych zajmujących się motoryzacją, w swym najnowszym raporcie donosi, że rynki państw środkowo- i wschodnioeuropejskich w pierwszym kwartale 2010 r. zanotowały spadek sprzedaży nowych samochodów o 12,4 proc. W pierwszym kwartale 2010 r. sprzedano niecałe 200 000 pojazdów, podczas gdy w tym samym okresie 2009 r. sprzedaż nowych samochodów wyniosła 225 902 sztuki. W Polsce, wyniki sprzedaży na całym rynku motoryzacyjnym spadły o 9,7 proc., w I kwartale 2009 r. sprzedano 87 966 nowych pojazdów. Rok później, w I kwartale 2010 r. nowych nabywców znalazło 79 404 samochodów.

Spośród wszystkich marek samochodowych, najlepiej w tym trudnym okresie radziła sobie Škoda - pomimo spadku całego rynku, sprzedaż marki wzrosła o 16,3 proc. Czeski producent zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż swoich samochodów, wyprzedzając Volkswagena i Renault. Škoda sprzedała w regionie CEE w I kwartale 2010r. 30 074 pojazdów (w ubiegłym roku: 25 852), podczas gdy drugi w zestawieniu Volkswagen sprzedał ich 16 275 (2009: 18 560).