Kontrakt Bacardi Rus, która przez ostatnie pięć lat miała wyłączność na sprzedaż Finlandii upływa jesienią. Producent - amerykański Brown-Forman zdecydował, że nowym dystrybutorem będzie...Coca-Cola Hellenic Bottiling Company.

Jak dowiedział się "Kommersant" Cocal-Cola nie ma jeszcze licencji na sprzedaż hurtową w Rosji alkoholu i dopiero o nią wystąpiła. Tymczasem Bacardi w tym tygodniu wprowadził na rynek swoją wódkę Eristoff. To czwarta najpopularniejsza marka Europy wg. Euromonitora mająca 4,8 proc. rynku (wyprzedza ją Smirnoff (prod. Diageo) 20,5 proc., Absolut (Pernod Ricard) - 7,8 proc. i Glen's (Loch Lomond Distillery) - 7,4 proc.).

Eristoff ma być rozprowadzana w tych miejscach, gdzie dotąd najlepiej sprzedawała się Finlandia. Wódka będzie o 30 do 50 proc. tańsza.

Finlandia należy w Rosji do najdroższych wódek. Kosztuje w detalu ok. 850 rubli (27 dol.). Pomimo to ma 13 proc. rosyjskiego rynku.