Zakłady General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach zakończyły produkcję opla zafiry. Od momentu uruchomienia produkcji we wrześniu 2005 roku z fabryki wyjechało ponad 459,5 tys. sztuk tego auta. Do końca ubiegłego roku był on dla niej podstawowym modelem. Produkowano go w różnych wersjach: z panoramicznym dachem, pięcio- lub siedmiomiejscową, także sportową OPC i kilkunastoma rodzajami silników. To dzięki zafirze fabryka rozwinęła się, zatrudniła nowych pracowników oraz uruchomiła trzecią zmianę. Ponad 90 proc. produkcji było eksportowane – prócz Europy Zachodniej zafira znajdowała odbiorców także w Afryce Północnej i w Rosji. W czasie kryzysu popyt na auto jednak spadł. Teraz jej produkcja zostaje przeniesiona do Bochum w Niemczech.

– Zafira zrobi miejsce nowej astrze – mówi rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski. Na przełomie lipca i sierpnia w fabryce będzie coroczna przerwa technologiczna, w czasie której dokonane będą zmiany na liniach produkcyjnych. Szacuje się, że tegoroczna produkcja Gliwic przekroczy poziom 160 tys. aut, podczas gdy w ubiegłym roku wyniosła tylko niecałe 95 tys.

Na przełomie lat 2011 i 2012 fabryka zacznie produkcję nowego modelu – Astry IV w wersji trzydrzwiowej. Natomiast od połowy 2012 roku pojawi się kolejne auto Astra w czterodrzwiowej wersji sedan.