Najlepszym wynikiem w historii firmy zakończył pierwsze półrocze Peugeot. Francuski koncern motoryzacyjny, który w maju świętował 200- lecie istnienia marki, sprzedał pomiędzy styczniem a czerwcem prawie 1,1 mln aut, o 16,7 proc. więcej niż przed rokiem. To najwięcej spośród wszystkich francuskich producentów samochodów.
Czerwiec przyniósł Peugeotowi także znaczący wzrost sprzedaży na rynku polskim. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż w ubiegłym miesiącu przekroczyła 1,5 tys. sztuk, co oznacza prawie 34-procentowy wzrost wobec czerwca 2009 roku. W ujęciu półrocznym wzrost jest jednak znacznie słabszy — wyniósł niecałe 4 proc. Pozwoliło to jednak firmie zwiększyć udział w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych z 4,4 do 4,9 proc.
- Dobre wyniki to efekt sukcesu dwóch nowych modeli 3008 i 5008. Pozostajemy także w gronie liderów rynku aut użytkowych, m.in. dzięki oferowanej klientom szerokiej gamie specyficznych adaptacji — powiedział „Rz” prezes Peugeot Polska Stefano Casadio. Zaznaczył jednak, że polski rynek jest mniej dynamiczny, niż w innych krajach europejskich.
W 30 krajach europejskich Peugeot zwiększył sprzedaż już za czwarte kolejne półrocze, za ostatnie o przeszło 15 proc. W Ameryce łacińskiej sprzedaż wzrosła o ponad 10 proc., w Chinach o prawie 33 proc. W drugim kwartale zwiększyła się także sprzedaż na rynku rosyjskim — o 40 proc., choć w pierwszych trzech miesiącach roku rynek ten przechodził gwałtowne załamanie.
Modele 3008 i 5008 windują sprzedaż Peugeota nie tylko na rynku polskim: pierwszy znalazł w sumie 65 tys. nabywców, drugi — 40 tys. Oznacza to przekroczenie planów sprzedażowych odpowiednio o 25 proc. i 10 proc. Dużym popytem cieszy się także sportowy model RCZ, który stał się ikoną nowego stylu marki. Na rynku niemieckim, największym w Europie, liczba zamówień jest dwukrotnie wyższa niż przewidywano.