Rekordowa sprzedaż Peugeota, Peugeot 207, 3008, 5008, rp.pl

Francuski producent aut sprzedał w pierwszym półroczu ponad milion aut. W czerwcu w Polsce zwiększył sprzedaż o jedną trzecią.

Publikacja: 23.07.2010 14:50

Rekordowa sprzedaż Peugeota, Peugeot 207, 3008, 5008, rp.pl

Foto: Bloomberg

Najlepszym wynikiem w historii firmy zakończył pierwsze półrocze Peugeot. Francuski koncern motoryzacyjny, który w maju świętował 200- lecie istnienia marki, sprzedał pomiędzy styczniem a czerwcem prawie 1,1 mln aut, o 16,7 proc. więcej niż przed rokiem. To najwięcej spośród wszystkich francuskich producentów samochodów.

Czerwiec przyniósł Peugeotowi także znaczący wzrost sprzedaży na rynku polskim. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż w ubiegłym miesiącu przekroczyła 1,5 tys. sztuk, co oznacza prawie 34-procentowy wzrost wobec czerwca 2009 roku. W ujęciu półrocznym wzrost jest jednak znacznie słabszy — wyniósł niecałe 4 proc. Pozwoliło to jednak firmie zwiększyć udział w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych z 4,4 do 4,9 proc.

- Dobre wyniki to efekt sukcesu dwóch nowych modeli 3008 i 5008. Pozostajemy także w gronie liderów rynku aut użytkowych, m.in. dzięki oferowanej klientom szerokiej gamie specyficznych adaptacji — powiedział „Rz” prezes Peugeot Polska Stefano Casadio. Zaznaczył jednak, że polski rynek jest mniej dynamiczny, niż w innych krajach europejskich.

W 30 krajach europejskich Peugeot zwiększył sprzedaż już za czwarte kolejne półrocze, za ostatnie o przeszło 15 proc. W Ameryce łacińskiej sprzedaż wzrosła o ponad 10 proc., w Chinach o prawie 33 proc. W drugim kwartale zwiększyła się także sprzedaż na rynku rosyjskim — o 40 proc., choć w pierwszych trzech miesiącach roku rynek ten przechodził gwałtowne załamanie.

Modele 3008 i 5008 windują sprzedaż Peugeota nie tylko na rynku polskim: pierwszy znalazł w sumie 65 tys. nabywców, drugi — 40 tys. Oznacza to przekroczenie planów sprzedażowych odpowiednio o 25 proc. i 10 proc. Dużym popytem cieszy się także sportowy model RCZ, który stał się ikoną nowego stylu marki. Na rynku niemieckim, największym w Europie, liczba zamówień jest dwukrotnie wyższa niż przewidywano.

W styczniu firma ogłosiła nowy plan dla całej marki zakładający dużą ofensywę produktową. Obejmuje ona 14 modeli samochodów, które maja być wprowadzone do sprzedaży w latach 2010-2012. Jej celem jest dokonanie do 2015 roku skoku z dziesiątego o trzy miejsca w górę w światowym rankingu największych producentów branży motoryzacyjnej. W drugiej połowie roku Peugeot ma wprowadzić na rynek pierwszy całkowicie elektryczny samochód ion, ponadto następcę średniej klasy modelu 407, oraz 3008 w wersji hybrydowej z napędem dieslowsko- elektrycznym na cztery koła.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne