Sobieski zyskuje w Polsce

Belvedere odzyskuje stopniowo udziały w krajowym rynku wódki. W pierwszej połowie 2010 r. firma poprawiła tutaj przychody o 2,8 proc.

Publikacja: 16.08.2010 19:42

W czerwcu udziały polsko-francuskiej grupy alkoholowej w polskim rynku wódki wartym ok. 13 mld zł wynosiły 17,1 proc. Dawało to firmie trzecie miejsce. W grudniu 2009 r. udziały Belvedere wynosiły 16,6 proc.

W ciągu pierwszej połowie 2010 r. sprzedaż firmy wzrosła w Polsce o 2,8 proc., do 58,7 mln euro.

Łączne przychody Belvedere w pierwszej połowie roku wyniosły 292,7 mln euro i były o 3,2 proc. niższe niż rok wcześniej.

Słabe wyniki firma zanotowała w Bułgarii (spadek przychodów o 16,6 proc.) i na Litwie (sprzedaż niższa o ponad 29 proc.).

Rynkiem, gdzie nadal zyskuje Belvedere — głównie za sprawą wódki Sobieski — są Stany Zjednoczone. Przychody firmy urosły tam w pierwszej połowie tego roku o 15 proc. W sumie sprzedała tam ponad 3 mln litrów swoje flagowej marki. W pierwszej połowie 2009 r. ilość ta była o 43 proc. niższa.

Po południu akcje Belvedere kosztowały w Paryżu ok. 27 euro. Były o ponad 2 proc. tańsze niż w piątek.

Biznes
To, co ukradł klan Karimowa, w końcu wraca do Uzbekistanu
Biznes
Zwolnienia grupowe, powrót rosyjskiego gazu i cięcia inwestycji w OZE
Biznes
Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska: W branży widać bardzo dużą aktywność inwestorów z Czech
Biznes
Długa lista tematów do rozmów na EKS
Materiał Partnera
Europa potrzebuje konkurencyjnej gospodarki