Reklama

Fiat ma kłopoty we Włoszech

Zarząd Fiata ma kolejne kłopoty – w fabryce w Melfi na południu kraju. Strajki szykują się również w przeznaczonej do zamknięcia fabryce w Termini Imerese na Sycylii

Publikacja: 06.09.2010 05:02

Pracownicy samochodowego koncernu protestują, jak twierdzą, przeciwko wypłacaniu udziałowcom Fiata wielomilionowych dywidend i podniesieniu zarobków zarządu o ponad 40 proc. Fiat nie komentuje tych informacji, natomiast przy każdej okazji podkreśla,że włoscy pracownicy Fiata muszą nauczyć się tak pracować jak ich koledzy w polskich Tychach.

Związek zawodowy FIOM, który o mało co uniemożliwił przygotowania do produkcji nowej pandy w Pomigliano D’Arco pod Neapolem, teraz utrudnia wprowadzenie nowych kontraktów pracowniczych w Melf, skąd wyjeżdża model Punto.

Ta fabryka Fiata także strajkowała. Przy tym związkowcy blokowali pracę innym robotnikom, którzy do strajku nie chcieli się przyłączyć.

[wyimek]64 mld euro ma wynieść w 2014 r. sprzedaż Fiata (bez Chryslera) [/wyimek]

Zarząd fabryki zwolnił więc trzech najbardziej radykalnych działaczy FIOM. Kiedy jednak koledzy najaktywniejszych zwiąźkowców wymogli w firmie ich przywrócenie do pracy, ponieważ są oni jedynymi żywicielami rodzin, zarząd zgodził się na wypłacanie im pensji. Ale pod jednym warunkiem – że nie pokażą się już więcej w fabryce.

Reklama
Reklama

Tymczasem zwolnionym związkowcom nie odpowiada ta sytuacja i domagali się prawa do wstępu na teren fabryki. Sprawa ostatecznie znalazła się w sądzie, który wydał wyrok korzystny dla pracowników, których poparł także prezydent kraju. Fiat od tego wyroku się odwołał, a rozprawa apelacyjna ma się odbyć 6 października.

Pracownicy samochodowego koncernu protestują, jak twierdzą, przeciwko wypłacaniu udziałowcom Fiata wielomilionowych dywidend i podniesieniu zarobków zarządu o ponad 40 proc. Fiat nie komentuje tych informacji, natomiast przy każdej okazji podkreśla,że włoscy pracownicy Fiata muszą nauczyć się tak pracować jak ich koledzy w polskich Tychach.

Związek zawodowy FIOM, który o mało co uniemożliwił przygotowania do produkcji nowej pandy w Pomigliano D’Arco pod Neapolem, teraz utrudnia wprowadzenie nowych kontraktów pracowniczych w Melf, skąd wyjeżdża model Punto.

Reklama
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Biznes
Elektrim znowu przedmiotem sporu. Zygmunt Solorz będzie go bronić przed dziećmi
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama