Polacy kupują coraz więcej dużych aut

Rozmowa z Adamem Majcherkiem, dziennikarzem magazynu „Auto Motor i Sport”

Aktualizacja: 18.12.2010 06:19 Publikacja: 17.12.2010 23:59

Adam Majcherek, dziennikarz magazynu „Auto Motor i Sport”

Adam Majcherek, dziennikarz magazynu „Auto Motor i Sport”

Foto: Archiwum

[b]Rz: Polacy kupują coraz większe auta. Wzrosła sprzedaż SUV i dużych vanów.[/b]

[b]Adam Majcherek:[/b] Jestem zaskoczony. O ile pamiętam, standardowa polska rodzina to wciąż dwa plus jeden. W takiej sytuacji nie potrzebujemy dużych aut z siedmioma miejscami do siedzenia i przestrzenią bagażową. Myślę, że tu nie zawsze chodzi o potrzebę posiadania dużego auta rodzinnego, ale o modę.

[b]Jak to?[/b]

Auta typu SUV czy duże vany są wygodne i bezpieczne. Poza tym w Polsce utarło się, że jeżdżenie SUV podnosi prestiż.

[b]Jeśli jednak ktoś myśli raczej o swojej dużej rodzinie niż o prestiżu, to jakie cechy auta powinien wziąć pod uwagę?[/b]

W pierwszej kolejności sprawdźmy, czy auto jest bezpieczne, a więc jakie ma wyniki w testach zderzeniowych, jakie rodzaje systemów bezpieczeństwa – i czy ma w tej dziedzinie pięć gwiazdek. Ponadto zwróćmy uwagę, czy samochód wyposażony jest w pojedyncze fotele, które można wymontować – bo to bardzo wygodne. Rodziny interesuje też to, czy auto ma system, który pozwala na przymocowanie fotelika nie tylko pasami, ale do konstrukcji samochodu. No i szyby. Powinny być duże, aby dzieci mogły oglądać widoki.

[b]Zaletą tych aut jest możliwość aranżacji wnętrza.[/b]

Praktycznie każdy producent oferuje już składane fotele. Coraz częściej możemy je nie tylko wymontować, ale i schować pod podłogę. Zyskując wolną przestrzeń, możemy rozłożyć tam składane stoliki przymocowane do przednich foteli. Ciekawe rozwiązanie zaproponowała ostatnio Mazda: składając środkowy fotel w siedmioosobowym aucie, można schować go do bocznego fotela i zyskać przejście do trzeciego rzędu. Można też zrobić ze środkowego miejsca stolik lub koszyk na drobiazgi.

[b]A jakieś multimedia, by przykuć na dłużej uwagę naszych pociech?[/b]

Wiele aut jest fabrycznie wyposażonych w multimedia. Sami też możemy dokupić gotowe zestawy. W samochodach bywają ośmio- czy dwunastocalowe ekrany LCD montowane pod sufitem. Mniejsze wyświetlacze montowane są w zagłówkach przednich foteli lub zawieszane na oparciach. Istnieje też możliwość montażu konsoli do gry, iPodów czy iPhone’ów.

[i]rozmawiała Monika Gębala[/i]

[b]Rz: Polacy kupują coraz większe auta. Wzrosła sprzedaż SUV i dużych vanów.[/b]

[b]Adam Majcherek:[/b] Jestem zaskoczony. O ile pamiętam, standardowa polska rodzina to wciąż dwa plus jeden. W takiej sytuacji nie potrzebujemy dużych aut z siedmioma miejscami do siedzenia i przestrzenią bagażową. Myślę, że tu nie zawsze chodzi o potrzebę posiadania dużego auta rodzinnego, ale o modę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy