Polacy kupują coraz więcej dużych aut

Rozmowa z Adamem Majcherkiem, dziennikarzem magazynu „Auto Motor i Sport”

Aktualizacja: 18.12.2010 06:19 Publikacja: 17.12.2010 23:59

Adam Majcherek, dziennikarz magazynu „Auto Motor i Sport”

Adam Majcherek, dziennikarz magazynu „Auto Motor i Sport”

Foto: Archiwum

[b]Rz: Polacy kupują coraz większe auta. Wzrosła sprzedaż SUV i dużych vanów.[/b]

[b]Adam Majcherek:[/b] Jestem zaskoczony. O ile pamiętam, standardowa polska rodzina to wciąż dwa plus jeden. W takiej sytuacji nie potrzebujemy dużych aut z siedmioma miejscami do siedzenia i przestrzenią bagażową. Myślę, że tu nie zawsze chodzi o potrzebę posiadania dużego auta rodzinnego, ale o modę.

[b]Jak to?[/b]

Auta typu SUV czy duże vany są wygodne i bezpieczne. Poza tym w Polsce utarło się, że jeżdżenie SUV podnosi prestiż.

[b]Jeśli jednak ktoś myśli raczej o swojej dużej rodzinie niż o prestiżu, to jakie cechy auta powinien wziąć pod uwagę?[/b]

W pierwszej kolejności sprawdźmy, czy auto jest bezpieczne, a więc jakie ma wyniki w testach zderzeniowych, jakie rodzaje systemów bezpieczeństwa – i czy ma w tej dziedzinie pięć gwiazdek. Ponadto zwróćmy uwagę, czy samochód wyposażony jest w pojedyncze fotele, które można wymontować – bo to bardzo wygodne. Rodziny interesuje też to, czy auto ma system, który pozwala na przymocowanie fotelika nie tylko pasami, ale do konstrukcji samochodu. No i szyby. Powinny być duże, aby dzieci mogły oglądać widoki.

[b]Zaletą tych aut jest możliwość aranżacji wnętrza.[/b]

Praktycznie każdy producent oferuje już składane fotele. Coraz częściej możemy je nie tylko wymontować, ale i schować pod podłogę. Zyskując wolną przestrzeń, możemy rozłożyć tam składane stoliki przymocowane do przednich foteli. Ciekawe rozwiązanie zaproponowała ostatnio Mazda: składając środkowy fotel w siedmioosobowym aucie, można schować go do bocznego fotela i zyskać przejście do trzeciego rzędu. Można też zrobić ze środkowego miejsca stolik lub koszyk na drobiazgi.

[b]A jakieś multimedia, by przykuć na dłużej uwagę naszych pociech?[/b]

Wiele aut jest fabrycznie wyposażonych w multimedia. Sami też możemy dokupić gotowe zestawy. W samochodach bywają ośmio- czy dwunastocalowe ekrany LCD montowane pod sufitem. Mniejsze wyświetlacze montowane są w zagłówkach przednich foteli lub zawieszane na oparciach. Istnieje też możliwość montażu konsoli do gry, iPodów czy iPhone’ów.

[i]rozmawiała Monika Gębala[/i]

[b]Rz: Polacy kupują coraz większe auta. Wzrosła sprzedaż SUV i dużych vanów.[/b]

[b]Adam Majcherek:[/b] Jestem zaskoczony. O ile pamiętam, standardowa polska rodzina to wciąż dwa plus jeden. W takiej sytuacji nie potrzebujemy dużych aut z siedmioma miejscami do siedzenia i przestrzenią bagażową. Myślę, że tu nie zawsze chodzi o potrzebę posiadania dużego auta rodzinnego, ale o modę.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej