RzU: firmy nie mówią o liczbie reklamacji

Ubezpieczyciele i OFE nie chcą podawać danych o liczbie reklamacji

Aktualizacja: 04.03.2011 03:49 Publikacja: 04.03.2011 03:48

Tylko 4 z 14 ofe oraz 3 z 60 ubezpieczycieli przekazało rzecznikowi dane

Tylko 4 z 14 ofe oraz 3 z 60 ubezpieczycieli przekazało rzecznikowi dane

Foto: Rzeczpospolita

We wrześniu rzecznik ubezpieczonych poprosił firmy o dodatkowe dane, m.in. na temat liczby reklamacji czy częstotliwości przegrywania sporów sądowych z klientami. Na apel odpowiedziało tylko 3 z 60 ubezpieczycieli oraz 4 z 14 funduszy emerytalnych. Reszta towarzystw nie podzieliła się informacjami. Odważnymi okazały się Nordea Życie, Concordia Polska TUW i Concordia Capital, Nordea PTE, Pekao Pioneer PTE, PTE Polsat oraz PTE Warta.

Rzecznik prosił ubezpieczycieli m.in. informacje o liczbie odwołań i skarg w postępowaniach reklamacyjnych oraz jakości likwidacji szkód. OFE miały podać m.in. liczby „martwych" rachunków oraz liczbę wygranych i przegranych procesów wszczętych z powództwa swoich członków. RzU jako cel inicjatywy podaje stworzenie obiektywnego wizerunku działalności poszczególnych towarzystw.

– Jawność i dostępność danych na temat zakładu ubezpieczeń jest równie ważna dla podejmowania decyzji związanych z lokowaniem środków finansowych, jak interesująca oferta – mówi Katarzyna Golińska, rzecznik Nordea Życie. – Ujawnianie danych, które nie opisują jedynie sukcesów firmy, jest trudną decyzją, jednak jak najpełniejsza przejrzystość jest dla nas rzeczą niezwykle ważną.

Przeciwna inicjatywie rzecznika jest jednak Polska Izba Ubezpieczeń. – Zebrane dane, nawet gdyby na apel odpowiedziało więcej firm, nie byłyby miarodajne i porównywalne – wiele spółek stosuje różne nazewnictwo, różnie kwalifikuje skargi – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

PIU powołało grupę roboczą, której zadaniem jest uspójnienie nazewnictwa i klasyfikacji oraz ujednolicenie w skali rynku metodologii gromadzenia informacji o skargach konsumenckich. Prace przygotowawcze mają się zakończyć w tym roku, w przyszłym powstanie raport.

– Ubezpieczyciele to instytucje zaufania publicznego. Nie mogą odmawiać pokazywania takich danych – mówi Piotr Nar-loch, członek komisji rewizyjnej PIU i prezes Concordia Polska TUW. ?

We wrześniu rzecznik ubezpieczonych poprosił firmy o dodatkowe dane, m.in. na temat liczby reklamacji czy częstotliwości przegrywania sporów sądowych z klientami. Na apel odpowiedziało tylko 3 z 60 ubezpieczycieli oraz 4 z 14 funduszy emerytalnych. Reszta towarzystw nie podzieliła się informacjami. Odważnymi okazały się Nordea Życie, Concordia Polska TUW i Concordia Capital, Nordea PTE, Pekao Pioneer PTE, PTE Polsat oraz PTE Warta.

Rzecznik prosił ubezpieczycieli m.in. informacje o liczbie odwołań i skarg w postępowaniach reklamacyjnych oraz jakości likwidacji szkód. OFE miały podać m.in. liczby „martwych" rachunków oraz liczbę wygranych i przegranych procesów wszczętych z powództwa swoich członków. RzU jako cel inicjatywy podaje stworzenie obiektywnego wizerunku działalności poszczególnych towarzystw.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca