Samsung sprzedał więcej smartfonów w Polsce niż Nokia

Koreański koncern twierdzi, że sprzedał w naszym kraju więcej smartfonów niż fiński gigant

Publikacja: 25.03.2011 03:26

Tablet Samsunga

Tablet Samsunga

Foto: AFP

W dobiegającym końca pierwszym kwartale koreański Samsung sprzeda w Polsce ok. 800 tys. telefonów, z czego ok. 200 tys. przypadnie na wielofunkcyjne smartfony.

– Sprzedaż tych produktów jest w I kwartale roku kilkakrotnie wyższa niż rok wcześniej. Nasz udział w polskim rynku smartfonów oceniamy na 33 – 35 proc., co czyni z nas lidera rynku – powiedział Wojciech Wasilewski, szef marketingu Samsung Polska. Według danych firmy na Nokię, od lat sprzedającą najwięcej komórek na świecie (także tych niebędących smartfonami), przypada w I kwartale tylko ok. 20 proc. rynku smartfonów w Polsce.

Nokia nie podaje danych na temat sprzedaży na poszczególnych rynkach. Z informacji „Rz" wynika jednak, że w pierwszym kwartale firma dostarczy na polski rynek ok. 1,2 – 1,3 mln komórek. Ile z nich będzie najbardziej dochodowymi smartfonami, na razie nie wiadomo.

Wskazówką mogą być dane za IV kwartał 2010 r., kiedy Nokia sprzedała w naszym kraju prawie 600 tys. smartfonów. – Byłoby zaskakujące, gdyby Nokia sprzedała w I kwartale mniej smartfonów niż 200 tys. podawane przez Samsunga – uznała Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego firmy IDC Polska. Rozbieżności w wyliczeniach mogą wynikać z różnych metod zliczania sprzedaży. Jedni producenci zaliczają do niej sprzęt, który opuścił magazyn. Inni dopiero taki, który został sprzedany klientowi.

Mimo to nie ulega wątpliwości, że koreańska marka szybko zyskuje popularność w Polsce.

– Sprzedaż Samsunga, a także konkurencyjnego HTC, dynamicznie rosła w czwartym kwartale. Samsung jakiś czas temu zrezygnował ze stosowania w telefonach krytykowanego systemu operacyjnego Symbian, rozwijanego przez Nokię, i zaczął wykorzystywać szybko zyskujący popularność system Google Android. Można powiedzieć, że Samsung postawił na dobrego konia we właściwym czasie – dodała Borowik.

Dziś telefony z systemem Android stanowią tylko 30 proc. portfolio produktów Samsunga w Polsce. Jak zapowiedział jednak Wojciech Wasilewski, już w II kwartale, po nadchodzących rynkowych premierach,  będzie to nawet ok. 60 proc.

Wraz z popularnością darmowego systemu Android spadają także ceny smartfonów. W 2010 roku najtańsze tego typu telefony kosztowały w sprzedaży detalicznej ok. 170 – 200 dol. Najdroższe modele HTC czy Apple'a kosztowały powyżej 500 dol.

W tym roku mają się pojawić pierwsze egzemplarze w cenie poniżej 100 dol. (bez podpisywania umowy z operatorem).

W dobiegającym końca pierwszym kwartale koreański Samsung sprzeda w Polsce ok. 800 tys. telefonów, z czego ok. 200 tys. przypadnie na wielofunkcyjne smartfony.

– Sprzedaż tych produktów jest w I kwartale roku kilkakrotnie wyższa niż rok wcześniej. Nasz udział w polskim rynku smartfonów oceniamy na 33 – 35 proc., co czyni z nas lidera rynku – powiedział Wojciech Wasilewski, szef marketingu Samsung Polska. Według danych firmy na Nokię, od lat sprzedającą najwięcej komórek na świecie (także tych niebędących smartfonami), przypada w I kwartale tylko ok. 20 proc. rynku smartfonów w Polsce.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca