W dobiegającym końca pierwszym kwartale koreański Samsung sprzeda w Polsce ok. 800 tys. telefonów, z czego ok. 200 tys. przypadnie na wielofunkcyjne smartfony.
– Sprzedaż tych produktów jest w I kwartale roku kilkakrotnie wyższa niż rok wcześniej. Nasz udział w polskim rynku smartfonów oceniamy na 33 – 35 proc., co czyni z nas lidera rynku – powiedział Wojciech Wasilewski, szef marketingu Samsung Polska. Według danych firmy na Nokię, od lat sprzedającą najwięcej komórek na świecie (także tych niebędących smartfonami), przypada w I kwartale tylko ok. 20 proc. rynku smartfonów w Polsce.
Nokia nie podaje danych na temat sprzedaży na poszczególnych rynkach. Z informacji „Rz" wynika jednak, że w pierwszym kwartale firma dostarczy na polski rynek ok. 1,2 – 1,3 mln komórek. Ile z nich będzie najbardziej dochodowymi smartfonami, na razie nie wiadomo.
Wskazówką mogą być dane za IV kwartał 2010 r., kiedy Nokia sprzedała w naszym kraju prawie 600 tys. smartfonów. – Byłoby zaskakujące, gdyby Nokia sprzedała w I kwartale mniej smartfonów niż 200 tys. podawane przez Samsunga – uznała Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego firmy IDC Polska. Rozbieżności w wyliczeniach mogą wynikać z różnych metod zliczania sprzedaży. Jedni producenci zaliczają do niej sprzęt, który opuścił magazyn. Inni dopiero taki, który został sprzedany klientowi.
Mimo to nie ulega wątpliwości, że koreańska marka szybko zyskuje popularność w Polsce.