Reklama

Globalne sieci hotelarskie rozwijają biznes w Polsce

Światowi potentaci branży chcą rozwijać w Polsce segment hoteli ekonomicznych. Przybędzie też hoteli luksusowych

Publikacja: 18.04.2011 15:04

Globalne sieci hotelarskie rozwijają biznes w Polsce

Foto: Bloomberg

Do Polski wchodzi Wydham Hotel Group, największa sieć hotelarska na świecie, zrzeszająca kilkanaście marek hotelowych. Działa w 65 krajach, gdzie ma przeszło 7,2 tys. hoteli, oferujących łącznie blisko 600 tys. pokoi.

W ramach umowy podpisanej z Colliers International, do 2016 roku Wydham uruchomi w Polsce co najmniej 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8. Każdy z tych 2-gwiazdkowych obiektów będzie miał średnio 80 pokoi, największe aż 200 pokoi. To jednak dopiero początek: w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu najbliższych 10 lat.

- Naszym zadaniem jest znalezienie odpowiednich lokalizacji oraz zarekomendowanie właściwych partnerów do projektu. Planujemy, że w regionie znajdą się po dwa hotele Super 8: na obrzeżach dużego miasta oraz przy stacjach benzynowych przy głównych trasach - mówi partner w dziale inwestycji hotelowo-rekreacyjnych Colliers International Alex Kloszewski.

Rozpatrywane są lokalizacje w całej Polsce. Na początek brane są po uwagę przede wszystkim dwa miasta: Warszawa oraz Wrocław. Obecnie trwają rozmowy z trzema spółkami, które staną się inwestorami strategicznymi tego przedsięwzięcia. Wśród partnerów znajdują się dwie nieobecne dotychczas na polskim rynku firmy: jedna z Belgii, druga z Izraela. Trzecim partnerem ma być polska firma wywodząca się z sektora budowlanego. Ostateczne porozumienia mają być podpisane w czerwcu br. Inwestorzy chcą mieć wyłączność na sieć w Polsce.

Wydham to kolejna ekonomiczna sieć hoteli, która chce rozwinąć się w Polsce. W końcu marca otworzył w Warszawie swój pierwszy hotel inny globalny potentat - Best Western. Ulokowany niedaleko Stadionu Narodowego Best Western Hotel Felix powiększył bazę hotelową stolicy o 227 miejsc. - To jeden z najważniejszych etapów naszego rozwoju w regionie państw bałtyckich – mówi Saija Kekkonen, dyrektor zarządzający Best Western na Finlandię, kraje bałtyckie i Polskę.

Reklama
Reklama

Według Instytutu Hotelarstwa, w Polsce najwięcej jest hoteli właśnie w standardzie 2 i 3 gwiazdek - pod względem liczby stanowią one łącznie 77 proc. rynku.  Hoteli najniższej kategorii jest mniej - 11,8 proc. Taka struktura nie odbiega od tej w innych krajach europejskich, np. we Włoszech. - Problem w tym, że właśnie w tych segmentach rynku najwięcej jest hoteli, które ze względu na lokalizację, standard wyposażenia, wielkość, czy liczbę pracowników nie są dostosowane do wymagań współczesnego rynku - uważa szef branżowego miesięcznika "Hotelarstwo" Andrzej Szafrański.  Jego zdaniem, takie obiekty będą coraz szybciej wypierane z rynku przez duże sieci. Nowe hotele będą lepiej zlokalizowane, tańsze w budowie i bardziej oszczędne w eksploatacji. Przykładowo należące do Wydhama motele Super 8 budowane są z gotowych modułów i powstają w pół roku.

Szacuje się, że wartość tegorocznych inwestycji w branży hotelarskiej sięgnie 1,5 mld zł. Na rozwój stawiają także droższe sieci. - Planujemy budowę Hiltona we Wrocławiu, DoubleTree by Hilton w Łodzi oraz jeszcze kilku Hilton Garden Inn w innych miastach – mówi dyrektor ds. rozwoju sieci na Europę Środkową i Wschodnią Magdalena Sekutowska.

Nowe hotele będzie stawiać także Starwood Hotels & Resorts, do którego należą takie marki, jak Sheraton, Westin czy Bristol. – Polska ma duży potencjał, zwłaszcza w sektorze hoteli czterogwiazdkowych. Wspólnie z inwestorami planujemy wprowadzenie na rynek nowych marek w tym standardzie – Four Points by Sheraton i Aloft – mówi rzecznik sieci Starwood Hotels & Resorts Agnieszka Róg-Skrzyniarz.

 

Do Polski wchodzi Wydham Hotel Group, największa sieć hotelarska na świecie, zrzeszająca kilkanaście marek hotelowych. Działa w 65 krajach, gdzie ma przeszło 7,2 tys. hoteli, oferujących łącznie blisko 600 tys. pokoi.

W ramach umowy podpisanej z Colliers International, do 2016 roku Wydham uruchomi w Polsce co najmniej 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8. Każdy z tych 2-gwiazdkowych obiektów będzie miał średnio 80 pokoi, największe aż 200 pokoi. To jednak dopiero początek: w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu najbliższych 10 lat.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama