Wygląd auta nawiązuje do odważnej stylistyki prototypu Citroen C-SportLounge. Z przodu okazała krata wlotu powietrza, duża chromowana osłona chłodnicy z podwójnym szewronem i górujący  nad nią znaczek DS podkreśla przynależność do prestiżowej linii aut francuskiej firmy. Tył samochodu osadzony na szeroko rozstawionych kołach i dwie końcówki wydechu wkomponowane w tylny zderzak mają być zapowiedzą sportowego temperamentu DS5.

Oryginalny design ma iść w parze z funkcjonalnością. Auto wyróżnia się kompaktowymi wymiarami – 4,52 m długości i 1,85 m. szerokości – oraz bagażnikiem godny rodzinnego kombi o pojemności aż 465 litrów.

DS5 będzie pierwszym modelem Citroena, w którym zadebiutuje technologia full-hybrid. Połączenie Diesla z silnikiem elektrycznym ma generować moc 200 KM. Napęd przekazywany będzie na cztery koła.

W aucie nie zabraknie też technicznych nowinek takich jak: Inteligentny System Kontroli Trakcji, alarm niezamierzonego przekroczenia linii z systemem video, czy układ wykrywający pojazdy jadące z przeciwka i samoczynnie przełączający światła drogowe na mijania.