Wartość sprzedaży produktów outdoorowych Adidasa wyniosła 200 milionów euro (290 dol.) w 2010 r., co stanowi 1,7 procent łącznych przychodów w sprzedaży firmy.
Ekwipunek outdoorowy był w zeszłym roku jednym z najszybciej rozwijających się segmentów sprzedaży wewnątrz grupy Adidas i oczekujemy kontynuacji tego trendu – powiedział Rolf Reinschmidt, wiceprezes i szef oddziału outdoorowego, po raz pierwszy ujawniając wartość outdoorowego biznesu. W tej kategorii produktów znajdują się min. buty do pieszych wycieczek, czy kurtki do wspinaczki górskiej.
Niemiecki gigant jest drugim na świecie producentem artykułów sportowych.
Jego łączny zysk netto wzrósł w pierwszym kwartale o 25 proc., a przychody osiągnęły 3,27 mld euro i okazały się o 250 mln euro wyższe od oczekiwań. Zaskakująco dobre wyniki przełożyły się na rekordowo wysoką wycenę akcji niemieckiego producenta. Kurs akcji po ogłoszeniu wyników wystrzelił w górę o 4,3 proc. do ponad 52 euro za akcję.
Na wysoką dynamikę przychodów na poziomie grupy Adidasa duży wpływ miała sprzedaż w segmencie outdooru. Niemiecki gigant znajduje się obecnie w światowej czołówce sześciu największych producentów sprzętu w tej kategorii. - W kolejnych pięciu latach chcielibyśmy zajmować czołową pozycję w świecie – dodał Reinschmidt. Ujawnił ponadto, że firma nie planuje w tej dziedzinie żadnych akwizycji.