Outdoor daje zarobić

Przychody Adidasa ze sprzedaży ekwipunku outdoorowego rosną szybciej niż w innych kategoriach sportowych. Firma planuje nadal rozwijać się tej dziedzinie

Publikacja: 08.05.2011 18:00

Outdoor daje zarobić

Foto: Bloomberg

Wartość sprzedaży produktów outdoorowych Adidasa wyniosła 200 milionów euro (290 dol.) w 2010 r., co stanowi 1,7 procent łącznych przychodów w sprzedaży firmy.

Ekwipunek outdoorowy  był w zeszłym roku jednym z najszybciej rozwijających się segmentów sprzedaży wewnątrz grupy Adidas i oczekujemy kontynuacji tego trendu – powiedział Rolf Reinschmidt, wiceprezes i szef oddziału outdoorowego, po raz pierwszy ujawniając wartość outdoorowego biznesu. W tej kategorii produktów znajdują się min. buty do pieszych wycieczek, czy kurtki do wspinaczki górskiej.

Niemiecki gigant jest drugim na świecie producentem artykułów sportowych.

Jego łączny zysk netto wzrósł w pierwszym kwartale o 25 proc., a przychody osiągnęły 3,27 mld euro i okazały się o 250 mln euro wyższe od oczekiwań. Zaskakująco dobre wyniki przełożyły się na rekordowo wysoką wycenę akcji niemieckiego producenta.  Kurs akcji po ogłoszeniu wyników  wystrzelił w górę o 4,3 proc. do ponad 52 euro za akcję.

Na wysoką dynamikę przychodów na poziomie grupy Adidasa duży wpływ miała sprzedaż w segmencie outdooru. Niemiecki gigant znajduje się obecnie w światowej czołówce sześciu największych producentów sprzętu w tej kategorii. - W kolejnych pięciu latach chcielibyśmy zajmować czołową pozycję w świecie – dodał Reinschmidt. Ujawnił ponadto, że firma nie planuje w tej dziedzinie żadnych akwizycji.

Adidas, który w ciągu ostatnich trzech lat wznowił w Europie i Azji outdoorowy biznes zapowiada, że na jesieni wejdzie na największy na świecie rynek amerykański.

Niemiecki producent planuje sprzedaż swoich produktów outdoorowych w ponad 300 detalicznych punktach sprzedaży, wśród których znajdą się m.in. takie sklepy jak: Campmor, Eastern Mountain Sports, Paragon czy REI.

Przedsiębiorstwo szacuje, że roczna wartość sprzedaży na tamtejszym rynku outdooru wynosi 10 bilionów dol. rocznie.

Wartość sprzedaży produktów outdoorowych Adidasa wyniosła 200 milionów euro (290 dol.) w 2010 r., co stanowi 1,7 procent łącznych przychodów w sprzedaży firmy.

Ekwipunek outdoorowy  był w zeszłym roku jednym z najszybciej rozwijających się segmentów sprzedaży wewnątrz grupy Adidas i oczekujemy kontynuacji tego trendu – powiedział Rolf Reinschmidt, wiceprezes i szef oddziału outdoorowego, po raz pierwszy ujawniając wartość outdoorowego biznesu. W tej kategorii produktów znajdują się min. buty do pieszych wycieczek, czy kurtki do wspinaczki górskiej.

Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont