Reklama

Słabsza sprzedaż Tyskiego

W roku finansowym, który zakończył się 31 marca Kompania Piwowarska sprzedała o 14,1 mln hl piwa, czyli o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Miała jednak większy zysk

Aktualizacja: 19.05.2011 22:20 Publikacja: 19.05.2011 12:15

Słabnie popyt na flagowe piwa Kompanii Piwowarskiej

Słabnie popyt na flagowe piwa Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

O 4 proc., do 4,65 mld zł spadły przychody tego lidera polskiego rynku piwa. Firma zachowała czołową pozycję na polskim rynku. Jej udziały w nim skurczyły się jednak o 2 pkt. proc., do 41 proc.

Spadek sprzedaży producenta Tyskiego przypadł na okres, gdy łączna sprzedaż branży wyniosła 34,4 mln hl i -jak szacuje Kompania Piwowarska - była o 0,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Browary odczuły nie tylko skutki kryzysu i nasycenia się rynku, ale także żałoby narodowej i powodzi.

W górę, o 25,3 proc, do niemal 861 mln zł, poszedł natomiast zysk netto Kompanii. - Pomimo tak trudnych warunków na rynku, udało nam się znacznie zwiększyć zyski firmy dzięki efektywnemu zarządzaniu przychodami i kosztami - wyjaśnia Gary Haigh, prezes Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że prowadzeniu biznesu nie sprzyjały obniżki cen, na które zdecydowali się konkurenci Kompanii.

W Kompanii przyznają, że najbardziej wzrosła ich sprzedaż w dyskontach. Jak wcześniej informowała "Rz" na ten segment może przypadać już ok. 16 proc. sprzedaży piwa w Polsce. Znacznie więcej piwa, niż w poprzednim roku, sprzedawały także super- i hipermarkety. Mniejsza niż przed rokiem była sprzedaż marki Tyskie - nadal najpopularniejszego piwa w Polsce -oraz Lecha.

Pozycję rynkową utrzymał Żubr, a w górę poszła sprzedaż Wojaka, zaliczonego do marek ekonomicznych.

Reklama
Reklama

W poprzednim roku finansowym SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, sprzedał w sumie 270 mln hl napojów, w tym piwa. To o 3 proc. więcej niż przed rokiem. Popyt na piwa grupy zwiększył się o 2 proc. Głównie za sprawą sprzedaży w Afryce i Azji. W tej ostatniej sprzedaż poszła w górę o 10 proc.

W Europie, wielkość sprzedaży SABMillera spadła o 3 proc. Szczególnie w pierwszej połowie roku finansowego grupie zaszkodziła podwyżka akcyzy w Czechach, Rosji. Przychody grupy wzrosły o 7 proc., do ok. 28,3 mld dol.  EBITA zwiększyła się o 15 proc., do ok. 5 mln dol. W Europie wynik ten poszedł w górę o 2 proc., do 887 mln euro.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama