Słabsza sprzedaż Tyskiego

W roku finansowym, który zakończył się 31 marca Kompania Piwowarska sprzedała o 14,1 mln hl piwa, czyli o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Miała jednak większy zysk

Aktualizacja: 19.05.2011 22:20 Publikacja: 19.05.2011 12:15

Słabnie popyt na flagowe piwa Kompanii Piwowarskiej

Słabnie popyt na flagowe piwa Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

O 4 proc., do 4,65 mld zł spadły przychody tego lidera polskiego rynku piwa. Firma zachowała czołową pozycję na polskim rynku. Jej udziały w nim skurczyły się jednak o 2 pkt. proc., do 41 proc.

Spadek sprzedaży producenta Tyskiego przypadł na okres, gdy łączna sprzedaż branży wyniosła 34,4 mln hl i -jak szacuje Kompania Piwowarska - była o 0,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Browary odczuły nie tylko skutki kryzysu i nasycenia się rynku, ale także żałoby narodowej i powodzi.

W górę, o 25,3 proc, do niemal 861 mln zł, poszedł natomiast zysk netto Kompanii. - Pomimo tak trudnych warunków na rynku, udało nam się znacznie zwiększyć zyski firmy dzięki efektywnemu zarządzaniu przychodami i kosztami - wyjaśnia Gary Haigh, prezes Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że prowadzeniu biznesu nie sprzyjały obniżki cen, na które zdecydowali się konkurenci Kompanii.

W Kompanii przyznają, że najbardziej wzrosła ich sprzedaż w dyskontach. Jak wcześniej informowała "Rz" na ten segment może przypadać już ok. 16 proc. sprzedaży piwa w Polsce. Znacznie więcej piwa, niż w poprzednim roku, sprzedawały także super- i hipermarkety. Mniejsza niż przed rokiem była sprzedaż marki Tyskie - nadal najpopularniejszego piwa w Polsce -oraz Lecha.

Pozycję rynkową utrzymał Żubr, a w górę poszła sprzedaż Wojaka, zaliczonego do marek ekonomicznych.

W poprzednim roku finansowym SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, sprzedał w sumie 270 mln hl napojów, w tym piwa. To o 3 proc. więcej niż przed rokiem. Popyt na piwa grupy zwiększył się o 2 proc. Głównie za sprawą sprzedaży w Afryce i Azji. W tej ostatniej sprzedaż poszła w górę o 10 proc.

W Europie, wielkość sprzedaży SABMillera spadła o 3 proc. Szczególnie w pierwszej połowie roku finansowego grupie zaszkodziła podwyżka akcyzy w Czechach, Rosji. Przychody grupy wzrosły o 7 proc., do ok. 28,3 mld dol.  EBITA zwiększyła się o 15 proc., do ok. 5 mln dol. W Europie wynik ten poszedł w górę o 2 proc., do 887 mln euro.

O 4 proc., do 4,65 mld zł spadły przychody tego lidera polskiego rynku piwa. Firma zachowała czołową pozycję na polskim rynku. Jej udziały w nim skurczyły się jednak o 2 pkt. proc., do 41 proc.

Spadek sprzedaży producenta Tyskiego przypadł na okres, gdy łączna sprzedaż branży wyniosła 34,4 mln hl i -jak szacuje Kompania Piwowarska - była o 0,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Browary odczuły nie tylko skutki kryzysu i nasycenia się rynku, ale także żałoby narodowej i powodzi.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej