Eurolotem można dolecieć nad morze i w góry

Z Eurolotem można już polecieć nie tylko z lub do Warszawy. Spółka uruchomiła bezpośrednie połączenia między innymi miastami. Zainteresowanie przeszło oczekiwania przewoźnika

Publikacja: 04.07.2011 15:06

Eurolotem można dolecieć nad morze i w góry

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Prawie stuprocentowe wypełnienie ma polski  regionalny przewoźnik Eurolot na uruchomionych w ostatni weekend trasach Kraków - Gdańsk oraz Wrocław - Gdańsk. W tygodniu zainteresowanie jest mniejsze, ale średnie przekracza 75 proc.

Bilety na połączenia regionalne z pominięciem Warszawy Eurolot zaczął sprzedawać 1 czerwca 2011. Ich ceny zaczynają się od 195 złotych w jedną stronę, dzieci do lat 14 płacą połowę. Za 100 złotych można przewieźć rower lub deskę surfingową.

Dotychczas Eurolot na mocy umowy z Lotem zajmował się dowożeniem pasażerów z portów regionalnych do Warszawy. Teraz prezes Eurolotu, Mariusz Dąbrowski, myśli o kolejnych połączeniach regionalnych, a także zagranicznych. Najbardziej prawdopodobne jest uruchomienie tras łączących np. Wrocław ze Lwowem, czy Gdańsk lub Szczecin z Popradem. Rozmawiamy również o uruchomieniu połączeń z Rzeszowa — mówi Dąbrowski. Ale zastrzega, że wszystko to są przymiarki. Tak samo, jak i uzupełnienie obecnej floty składającej się z 12 maszyn.

Docelowo Eurolot chciałby mieć przynajmniej 20 maszyn. Przy tym niekoniecznie muszą  być to ATR-y. W grę wchodzą również Bombardiery Q400, których cena katalogowa wynosi ponad 20 mln dol. Eurolot w swojej flocie ma dzisiaj także trzy odrzutowe embraery, które pożycza rządowi i LOT.

Mariusz Dąbrowski zapewnia, że uruchomione teraz połączenia wcale nie są sezonowymi, chociaż nikt nie ma złudzeń, że w listopadzie nie ma co liczyć na tak duże wypełnienie, jak obecnie.

Eurolot jest spółką skarbu państwa i LOT, w której narodowy przewoźnik ma 37,9 proc. udziałów.  Wcześniej  linia wykonywała połączenia wyłącznie dla LOT  przewożąc pasażerów do Warszawy i zabierając ich ze stolicy do portów regionalnych. Eurolot lata również za granicę, ale w ramach siatki LOT. W zeszłym roku  przewiózł milion osób.

Mariusz Dąbrowski ma nadzieję, że ceny biletów zachęcą Polaków do latania po kraju, na przykład na weekendy. Uważa, że ceny,jakie oferuje Eurolot są „przyzwoite", bo bilet drugiej klasy w pociągu ekspresowym na trasie Kraków - Gdańsk to ok. 140 zł w jedną stronę, w TLK - ponad 60 zł. A podróż trwa trwa nawet 9 - 11 godzin.

Na dwóch uruchomionych od lipca trasach Eurolot ma zamiar przewieźć nie mniej, niż 25 tys. pasażerów i zakończyć rok wynikiem dodatnim.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku