Reklama
Rozwiń
Reklama

Nestle kupił chińskiego producenta słodyczy

Największy na świecie producent żywności rozszerza swoją działalność w Chinach. Kupił 60 proc. udziałów firmy Hsu Fu Chi International za 1,7 mld USD

Publikacja: 11.07.2011 10:20

Nestle kupił chińskiego producenta słodyczy

Foto: Bloomberg

To największe przejęcie chińskiej spółki przez firmę zagraniczną.

- Inwestycja jest opłacalna dla Nestle ponieważ Hsu Fu Chi ma bardzo dobrą sieć dystrybucji z 6 proc. udziałów w rynku słodyczy w Chinach - powiedział BBC Tan Han Meng z DMG & Partners.

Nestle zaoferował 4,35 dolarów hongkońskich za akcję Hsu Fu Chi, 8,8 proc. powyżej zamknięcia w piątek.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody chińskiego ministerstwa handlu.

W 2010 r. Hsu Fu Chi odnotował 31-proc. wzrost zysku do 602,2 mln juanów (93 mln USD) przy 14-proc. wzroście przychodów (4,3 mld juanów). Powstała w 1992 r. firma posiada 45 dużych zakładów i wytwarza ponad 500 produktów.

Reklama
Reklama

Sprzedaż słodyczy wzrosła w Chinach o 5 proc. do 40 mld juanów w 2010 r, jak wynika z danych Euromonitor International.

Międzynarodowe koncerny coraz chętniej inwestują w krajach emerging markets, starając się tym zrekompensować spowolnienie popytu w USA czy w Europie.

W zeszłym miesiącu, brytyjska grupa Diageo dostała zgodę na zwiększenie udziałów w Chengdu Quanxing Grou. Umowa daje koncernowi Diageo pośrednią kontrolę nad Shui Jing Fang, producentem znanej chińskiej marki alkoholowej Baijiu.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama