Spadek popytu odczuwany w Fiacie

Tyska fabryka koncernu liczy na wzrost produkcji dzięki nowej lancii ypsilon

Publikacja: 23.07.2011 02:11

Fiat Panda przed fabryką w Tychach

Fiat Panda przed fabryką w Tychach

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

Ponad 268,7 tys. samochodów wyjechało w I półroczu z tyskiej fabryki Fiata. Na eksport trafiło przeszło 98 proc. produkcji – poinformował w piątek Fiat Auto Poland (FAP).

Fabryka w Tychach wciąż odczuwa tegoroczny spadek popytu – w pierwszym półroczu 2010 r. z zakładu wyjechało 322,4 tys. aut. Ale za ten spadek w dużym stopniu odpowiada produkowany w Tychach ford ka – zamówienie na produkcję było mniejsze o połowę. Teraz wyniki poprawiać ma lancia ypsilon.

Natomiast z danych sprzedażowych spółki wynika, że od stycznia do końca czerwca FAP sprzedał na polskim rynku 10,9 tys. aut. Najwięcej pod marką Fiat – 9596 sztuk. Pozostałe to: alfa romeo, lancia, abarth, chrysler, dodge oraz jeep. Po pierwszym półroczu udział FAP w polskim rynku wynosi 7,8 proc.

Jak wygląda Fiat na tle konkurencji? W produkcji jest niezagrożonym liderem – z Tychów wyjeżdża więcej samochodów, niż produkują razem Opel w Gliwicach i Volkswagen w Poznaniu. Oplowi udało się jednak zwiększyć tegoroczną produkcję o prawie jedną czwartą, do 98,4 tys. aut. Także Volkswagen poprawia wyniki: w tym roku wzrost produkcji ma wynieść 20 proc. Dobre perspektywy potwierdza zwłaszcza szybko rosnący popyt na auta dostawcze, w jakich Poznań się specjalizuje.

W przypadku sprzedaży aut spadek Fiata nie zaskakuje, bo słabnie cały rynek. W pierwszym półroczu skurczył się o blisko 5 proc. Z grona liderów sprzedaż zmniejszyły także: Volkswagen – o ponad 24 proc., oraz Toyota i Ford – 18,2 i 12,8 proc.

Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy