Student w centrum zainteresowania telekomów

Za sprawą Cyfrowego Polsatu batalia rozegra się między sieciami komórkowymi promującymi flagowy produkt – mobilny dostęp do Internetu

Publikacja: 22.08.2011 01:34

Student w centrum zainteresowania telekomów

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

– Koniec III i koniec IV kwartału to najlepsze okresy na sprzedaż dostępu do Internetu. Wtedy intensyfikujemy nasze działania marketingowe i sprzedażowe – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacja Polska, do której należy sieć komórkowa Orange. W III kw. 2010 r. grupa zdobyła 33 tys. klientów mobilnego Internetu, o 36 proc. więcej niż w drugim.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Polkomtel, operator sieci Plus, zamierza wprowadzić nowe oferty iPlusa 23 sierpnia.

W ostatnim tygodniu sierpnia i na początku września należy się spodziewać nowych ofert u konkurencji Polkomtelu: w tym w Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile). W przypadku tego ostatniego operatora tygodnie poprzedzające start roku szkolnego, a potem akademickiego mogą okazać się porą na rynkowy powrót marki Heyah.

Cyfrowy Polsat o uczniów i studentów zawalczy samodzielnie, choć jego właściciel Zygmunt Solorz-Żak jest bliski przejęcia Polkomtelu. Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, pytana, czy wrzesień przyniesie komercyjny start usługi ultraszybkiego Internetu w technologii LTE, odmówiła odpowiedzi.

Studenci są jedną z grup, które Cyfrowy Polsat wyróżnia w ofercie. – Ta grupa odbiorców mogłaby potencjalnie otrzymać dedykowaną ofertę w przypadku uruchomienia usług LTE – mówi Zomer.

Do szkolnych żniw nie przygotowuje się natomiast w specjalny sposób Netia. Jej przedstawiciele mówią nieoficjalnie, że to „efekt doświadczenia z wielu lat".

Jeśli dla komórkowej branży druga połowa roku będzie lepsza niż pierwsza, to w grudniu w Polsce z mobilnego Internetu będzie korzystać 3 mln użytkowników. Z szacunków „Rz" wynika, że na koniec czerwca było ich o 208 tys. więcej niż w grudniu 2010 r. – 2,77 mln.

Oferty telekomów na pewno łączone będą z tabletami i laptopami za „przysłowiową" złotówkę. – Rozpoczęcie roku szkolnego to jeden z okresów, po których producenci spodziewają się wzrostu sprzedaży – mówi Tomasz Szymański z polskiego oddziału firmy Acer. –  Szczególną pozycję w naszej ofercie stanowi Lenovo Classmate PC, czyli specjalnie przystosowany do potrzeb uczniów dziesięciocalowy notebook – dodaje Tomasz Byskosz z Lenovo Polska.

– Koniec III i koniec IV kwartału to najlepsze okresy na sprzedaż dostępu do Internetu. Wtedy intensyfikujemy nasze działania marketingowe i sprzedażowe – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacja Polska, do której należy sieć komórkowa Orange. W III kw. 2010 r. grupa zdobyła 33 tys. klientów mobilnego Internetu, o 36 proc. więcej niż w drugim.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Polkomtel, operator sieci Plus, zamierza wprowadzić nowe oferty iPlusa 23 sierpnia.

Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona
Biznes
Cyfrowy Polsat w I kw. 2025: rachunki rosły wolniej. Telewizja rozkwitła
Biznes
Dług publiczny bije rekordy. Rosja kusi Trumpa surowcami krytycznymi
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?