akie strategie powinny obierać firmy w czasie i po obecnym kryzysie gospodarczym – o tym dyskutowali szefowie dużych przedsiębiorstw w trakcie panelu zorganizowanego przez firmę doradczą Roland Berger.
Radosław Dudziński, wiceprezes ds. strategii PGNiG, mówił o niedawnym przejęciu od szwedzkiego Vattenfalla aktywów ciepłowniczych za blisko 3 mld zł. – Przejęliśmy zrestrukturyzowaną firmę, która da nam 20 proc. naszego wyniku netto. Możemy zbudować dwa duże bloki gazowo-ciepłownicze i zyskujemy stabilnego odbiorcę naszego podstawowego produktu – uzasadniał.
- Apelowałbym do przedsiębiorstw infrastrukturalnych, by starały się uodparniać na zmiany koniunkturalne – dodał Dudziński.
- Nie ma uniwersalnego panaceum dla firm w momencie kryzysu – stwierdził Jarosław Bauc, prezes Polkomtela. – Spowolnienie w gospodarce przekłada się w realny sposób na wyniki firm. Mówiąc w dużym uproszczeniu wzrost gospodarczy niższy o 2 pkt proc. to zyski firm niższe o 5 mld zł.
Zdaniem Bauca, kryzys będzie obejmował coraz to nowe ogniwa gospodarki. – Dziś konsekwencje są jeszcze nieprzewidywalne. Ale firmy muszą się przygotować do nowej sytuacji.