Reklama

Kolejowe szprychy CPK

Już wiadomo jak ma wyglądać kolejowy węzeł w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. — Dziesięć kolejowych „szprych" zbiegnie się w projektowanym węźle przesiadkowym w Baranowie i w Warszawie — mówi Piotr Maleszak, p.o. prezesa CPK.

Aktualizacja: 25.03.2019 11:55 Publikacja: 25.03.2019 11:41

Kolejowe szprychy CPK

Foto: Adobe Stock

Planowana łączna długość nowych linii kolejowych ma wynieść 1,6 tys. km. A połączenia z tzw opcji zero (jest tego 140 km) mają ruszyć jeszcze przed otwarciem Lotniska Solidarność w Baranowie. Pociągi mają tam jeździć z prędkością 250 km/godz., czyli nawet z najdalszego zakątka Polski (według planów) będzie tam można dojechać w 2,5 godz. — wynika z ustaleń spółki CPK z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Ministerstwem Infrastruktury.

W zasięgu sieci znajdą się największe miasta w kraju , poza Szczecinem, do którego mamy dojechać koleją w 3 godz. 15 minut. Dojazd do CPK ma być dostępny również dla mieszkańców przygranicznych obszarów Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy oraz Obwodu Kaliningradzkiego.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama