W trzecim kwartale bieżącego roku koncern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) odnotował 18-proc. wzrost przychodów do 6,01 mld euro. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberga spodziewali się przychodów na poziomie 5,85 mld euro. Najlepiej sprzedawały się zegarki, biżuteria oraz odzież.
Francuski gigant ogłosił, że poziom sprzedaży za pierwszych dziewięć miesięcy roku działu odzieżowego i skórzanego firmy wzrosła na świecie o 15 proc. Natomiast dział zegarków i biżuterii odnotował wzrost o 26 proc. Sprzedaż alkoholi wzrosła o 11 proc.
- Trzeci kwartał pokazał kontynuację trendu widoczną od początku roku - poinformowała spółka LVMH w oświadczeniu. - Rośnie sprzedaż w Azji, Europie i Stanach Zjednoczonych, Japonia powróciła do wzrostu - dodano.
LVMH w marcu za 4,3 miliardy euro kupił pakiet kontrolny akcji marki jubilerskiej Bulgari, należący do tej pory do potomków założyciela firmy.
Francuski koncern Louis Vuitton Moët Hennessy jest największym producentem dóbr branży towarów luksusowych. Grupa LVMH to ponad kilkadziesiąt różnych marek z działów takich, jak: wina i napoje alkoholowe, zegarki i biżuteria, perfumy oraz odzież. Do koncernu należy między innymi Donna Karan, Givenchy, De Beers, Chaumet, Marc Jacobs, Fendi, Kenzo, TAG Heuer, Zenith, Christian Dior Watches, Guerlain, Sephora.