Play zapowiada 4 mld zł przychodów za 3-5 lat

Joergen Bang-Jensen, prezes P4, właściciela Play spodziewa się, że w 2012 r. rynek telefonii mobilnej urośnie o około 2 proc., a w 2013 r. nie odnotuje wzrostu w ogóle

Publikacja: 20.10.2011 15:01

Joergen Bang-Jensen, prezes P4

Joergen Bang-Jensen, prezes P4

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Konsumenci oceniają Playa najwyżej spośród wszystkich operatorów komórkowych – wynika z danych przedstawionych dziś przez P4. Według wewnętrznego badania Playa, ocena wystawiana mu to 7,38 punktów w skali od 1 do 10. Tuż obok jest Plus z wynikiem 7,16, nieco niżej Orange i T-Mobile

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 poinformował też, że operator jest zadowolony z efektów, jakie przyniosła mu kampania marketingowa promująca wykorzystanie smartfonów, wsparta udziałem  w reklamach Kuby Wojewódzkiego.  – Zatrudnienie celebryty nadal się w Polsce opłaca – zapewnił.

W teście smartfonów wzięło udział 150 tys. osób. Play nie podał ile z nich stało się już jego kontraktowymi klientami, ale zapewnia, że jest zadowolony z poziomu „konwersji".

P4 podał też pierwsze dane o popularności wprowadzonej we wrześniu oferty RedBull Mobile. Według Dobrzyńskiego korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób. – 1 na 8  klientów przychodzących do Playa wybiera RedBull Mobile. W sprzedaży dominuje oferta za 88 zł, czyli o dość wysokim abonamencie. Uważamy, że to sukces – mówił Dobrzyński.

M.in. te dwie akcje sprawiły, że – jak poinformował prezes spółki, Joergen Bang-Jensen, na koniec września w sieci Play aktywnych było nieco ponad 6,5 mln aktywnych kart SIM (44 proc. z nich w segmencie post-paid, reszta w pre-paidzie). To oznacza, że przez kwartał przybyło mu około 500 tys. aktywnych SIM-ów. Około 200 tys. z nich to użytkownicy dedykowanej usługi mobilnego Internetu, która według dzisiejszych informacji przekazanych przez zarząd sięga obecnie około 1 mln.

- Łatwo się domyślić, że pod koniec tego roku będziemy mieli około 7 mln użytkowników – wskazał Bang-Jensen.

W dalszym ciągu większość pozyskiwanych przez operatora klientów przechodzi do niego z innych sieci (70 proc. aktywowanych kart w ciągu 9 miesięcy to karty przeniesione od PTC, Polkotmela i Centertela). Jak podało dziś P4, większość przenosi się do niego od tej ostatniej firmy, czyli z sieci Orange. – Także w III kw. mieliśmy ponad 70-proc. udział w rynku MNP – mówił Bang-Jensen.

W kolejnych latach strategia spółki nie zmieni się i nadal będzie się ona koncentrować na odbieraniu klientów trzem największym sieciom.

- Mamy bardzo ambitnych udziałowców: zdecydowali, że nie chcą wyjmować ze spółki gotówki, aby zasilić swoje portfele. Dlatego też możemy powiedzieć, że wbrew temu co prognozuje firma badawcza Audytel  nie zwolnimy tempa wzrostu przychodów. Nasz plan zakłada, że przez kilka lat będziemy rośli w podobnym tempie, jak dziś – powiedział Bang-Jensen.

- Chcemy być niezależnym operatorem z 4 mld zł przychodów. Ponieważ trzeba pamiętać o obniżce MTR-ów i tym, że zniknie przysługująca nam asymetria w tych rozliczeniach, musimy nadrobić te ubytki, co sprawia, że przed nami jest duże wyzwanie – mówił.

Nie podał jednak bieżącego poziomu przychodów P4, ani planu na ten rok. Można szacować, że wpływy spółki zbliżą się w tym roku do około 2,9 mld zł.  W 2010 r. wyniosły 2 mld zł.

Zapewnił, że celem spółki jest generowanie jak najwyższych zysków, ale nie podał ich planowanego poziomu.

Podtrzymał, że P4 zależy na poszerzeniu portfela o częstotliwości z zakresu 1800 MHz. – Spodziewamy się, że UKE rozpisze przetarg na nie do końca I półrocza przyszłego roku. Na pewno weźmiemy w nim udział – powiedział Bang-Jensen. Nie wykluczył, że wtedy zadłużenie spółki wzrośnie.

Bang-Jensen podał, że P4 spodziewa się, iż w 2012 r. rynek telefonii mobilnej urośnie o około 2 proc., a w 2013 r. nie odnotuje wzrostu w ogóle. – Po 2013 r. zacznie ponownie nieco rosnąć dzięki większej konsumpcji usług transmisji danych – prognozuje szef Playa.

Konsumenci oceniają Playa najwyżej spośród wszystkich operatorów komórkowych – wynika z danych przedstawionych dziś przez P4. Według wewnętrznego badania Playa, ocena wystawiana mu to 7,38 punktów w skali od 1 do 10. Tuż obok jest Plus z wynikiem 7,16, nieco niżej Orange i T-Mobile

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 poinformował też, że operator jest zadowolony z efektów, jakie przyniosła mu kampania marketingowa promująca wykorzystanie smartfonów, wsparta udziałem  w reklamach Kuby Wojewódzkiego.  – Zatrudnienie celebryty nadal się w Polsce opłaca – zapewnił.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?