Posiadacze kart lojalnościowych największego sojuszu lotniczego Star Alliance (np. Miles& More, Miles&Smiles, Kris), którzy chcą uzbieranymi milami zapłacić za podróże po Ameryce Łacińskiej powinni jak najszybciej dokonać tej transakcji.
Jest już prawie pewne, że jeszcze w tym roku brazylijski TAM, największy przewoźnik w tym regionie, opuści Star Alliance i przejdzie do Oneworld, innego sojuszu, w którym liderem jest British Airways. To skutek decyzji o połączeniu TAM z chilijskim LAN, które stworzyły wspólnie LATAM - największą linię w Ameryce Łacińskiej i zalecenia chilijskiego urzędu ds. uczciwej konkurencji.
Chilijczycy uznali, że dla brazylijsko-chilijskiego przewoźnika nie będzie żadnych korzyści z przynależności do Stara, skoro członkami tego sojuszu mają na wiosnę przyszłego roku stać się trzy linie środkowo-amerykańskie - kolumbijska Avianca, kostarykańska Taca i panamska Copa. Zresztą zgoda na stworzenie LATAM była uwarunkowana wyjściem TAM ze Stara, bądź rezygnacją sojuszu gwiezdnego z przyjęcia trzech mniejszych linii z Ameryki Środkowej. Christopher Franz, prezes lidera Star Aliiance, Lufthansy, Christopher Franz zapewnia, że nie ma zamiaru zrywać umowy z Aviancą, Tacą i Copą.
— Byłoby nieodpowiedzialne koncentrował się na jednym tylko przewoźniku na tak dużym kontynencie - powiedział. Jego zdaniem trzy mniejsze linie mają doskonałą siatkę. Stąd wyjście TAM jest niemal pewne. Ostateczna decyzja zostanie podjęta podczas konferencji prezesów 27 przewoźników Stara w Addis Abebie,kiedy do sojuszu zostanie przyjęty nowy członek - Ethiopian Airlines.