Reklama

Trzy wnioski o dotacje na promocję

Do Agencji Rynku Rolnego trafiły trzy kolejne wnioski o wsparcie kampanii promocyjnych. Ich łączna  wartość przekracza 50 mln zł

Publikacja: 02.12.2011 02:29

Trzy wnioski o dotacje na promocję

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Pieniądze z Unii Europejskiej chce zdobyć Związek Polskie Mięso (ZPM). – Planujemy kampanię promocyjną wołowiny i wieprzowiny w Chinach, Turcji i Rosji – mówi „Rz" Witold Choiński, prezes ZPM. Ten pierwszy kraj być może już w tym roku otworzy swoje granice dla polskiego mięsa wieprzowego. Chcą tam wejść największe firmy z branży, m.in. Animex i Sokołów. – Musimy wykorzystać jak najlepiej duży potencjał chińskiego rynku – podkreśla Choiński.

Wołowinę, ale na rynku krajowym, zamierza promować z kolei Polska Federacja Producentów Bydła. Chce przekonać Polaków do kupowania wołowiny produkowanej w systemie QMP gwarantującym wysoką jakość.

O dofinansowanie na promocję spożycia mleka w Polsce wnioskują także Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. – Planujemy dotrzeć z naszą kampanią promocyjną przede wszystkim do dzieci oraz matek – mówi „Rz" Agnieszka Maliszewska, szefowa Polskiej Izby Mleka.

Jak ustaliliśmy, łączna wartość trzech ostatnio zgłoszonych programów promocyjnych wynosi 12 mln euro, czyli ponad 50 mln zł. O tym, czy będą mogły być realizowane, ostatecznie zdecyduje Bruksela. Wnioski mają do niej trafić na początku przyszłego roku. – Jeżeli programy zostaną zaakceptowane, ich realizacja ruszy najwcześniej w drugiej połowie 2012 roku – wyjaśnia Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Całkowity budżet programów promocyjnych z Polski do tej pory zaakceptowanych przez UE wynosi niemal 50 mln euro, czyli przekracza 200 mln zł. Jako ostatnie zielone światło od Brukseli otrzymały kampanie promujące makarony i jabłka m.in. na rynku ukraińskim. W listopadzie wystartowała akcja informująca o zaletach oleju rzepakowego.

Reklama
Reklama

Na koniec 2011 r. udział Polski w puli wspólnotowej na promocję żywności może wynieść 15 – 16 proc. W 2010 r. był na poziomie 9 proc. Unia finansuje programy promocyjne w 50 proc. 30 proc. kwoty pochodzi z budżetu krajowego, a 20 proc. wykładają producenci.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama