Trzy wnioski o dotacje na promocję

Do Agencji Rynku Rolnego trafiły trzy kolejne wnioski o wsparcie kampanii promocyjnych. Ich łączna  wartość przekracza 50 mln zł

Publikacja: 02.12.2011 02:29

Trzy wnioski o dotacje na promocję

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Pieniądze z Unii Europejskiej chce zdobyć Związek Polskie Mięso (ZPM). – Planujemy kampanię promocyjną wołowiny i wieprzowiny w Chinach, Turcji i Rosji – mówi „Rz" Witold Choiński, prezes ZPM. Ten pierwszy kraj być może już w tym roku otworzy swoje granice dla polskiego mięsa wieprzowego. Chcą tam wejść największe firmy z branży, m.in. Animex i Sokołów. – Musimy wykorzystać jak najlepiej duży potencjał chińskiego rynku – podkreśla Choiński.

Wołowinę, ale na rynku krajowym, zamierza promować z kolei Polska Federacja Producentów Bydła. Chce przekonać Polaków do kupowania wołowiny produkowanej w systemie QMP gwarantującym wysoką jakość.

O dofinansowanie na promocję spożycia mleka w Polsce wnioskują także Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. – Planujemy dotrzeć z naszą kampanią promocyjną przede wszystkim do dzieci oraz matek – mówi „Rz" Agnieszka Maliszewska, szefowa Polskiej Izby Mleka.

Jak ustaliliśmy, łączna wartość trzech ostatnio zgłoszonych programów promocyjnych wynosi 12 mln euro, czyli ponad 50 mln zł. O tym, czy będą mogły być realizowane, ostatecznie zdecyduje Bruksela. Wnioski mają do niej trafić na początku przyszłego roku. – Jeżeli programy zostaną zaakceptowane, ich realizacja ruszy najwcześniej w drugiej połowie 2012 roku – wyjaśnia Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Całkowity budżet programów promocyjnych z Polski do tej pory zaakceptowanych przez UE wynosi niemal 50 mln euro, czyli przekracza 200 mln zł. Jako ostatnie zielone światło od Brukseli otrzymały kampanie promujące makarony i jabłka m.in. na rynku ukraińskim. W listopadzie wystartowała akcja informująca o zaletach oleju rzepakowego.

Na koniec 2011 r. udział Polski w puli wspólnotowej na promocję żywności może wynieść 15 – 16 proc. W 2010 r. był na poziomie 9 proc. Unia finansuje programy promocyjne w 50 proc. 30 proc. kwoty pochodzi z budżetu krajowego, a 20 proc. wykładają producenci.

Pieniądze z Unii Europejskiej chce zdobyć Związek Polskie Mięso (ZPM). – Planujemy kampanię promocyjną wołowiny i wieprzowiny w Chinach, Turcji i Rosji – mówi „Rz" Witold Choiński, prezes ZPM. Ten pierwszy kraj być może już w tym roku otworzy swoje granice dla polskiego mięsa wieprzowego. Chcą tam wejść największe firmy z branży, m.in. Animex i Sokołów. – Musimy wykorzystać jak najlepiej duży potencjał chińskiego rynku – podkreśla Choiński.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca