Niemal 1 mln zł pozyskał do tej pory na działania promocyjne Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych (PZPRZ). Około 450 tys. zł z tej kwoty wyda na akcje informacyjne w 2012 r. – W tym roku spożycie produktów zbożowych, w tym chleba pełnoziarnistego, promowaliśmy m.in. w gazetach i czasopismach. W przyszłym roku chcemy w tym celu wykorzystać także radio – mówi Przemysław Bochat, członek zarządu PZPRZ.
Brak reklamy sprawia, że w Polsce chleb przegrywa konkurencję z promowanymi przekąskami i słodyczami. Te, szczególnie chętnie – jak podkreśla Stanisław Kacperczyk, prezes PZPRZ – kupują dzieci. Dlatego uczniowie są jedną z grup, do których Związek stara się dotrzeć ze swoją kampanią.
– Liczy na to, że dzięki niej wzrośnie w Polsce spożycia produktów zbożowych, w tym chleba, a co za tym idzie zapotrzebowanie na ziarno konsumpcyjne – mówi Bochat.
W tym roku nie będzie jednak przełomu. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej szacuje, że w polskich gospodarstwach domowych spożycie pieczywa w przeliczeniu na osobę wyniesie ok. 54 kg. Będzie o 2 kg mniejsze niż w 2010 r.
Pieniądze na kampanię poświęconą pieczywu pochodzą z funduszu promocji zbóż i przetworów zbożowych. Jest on jednym z dziewięciu, które wystartowały 1,5 roku temu. Do tej pory trafiło tam ponad 80 mln zł. Z tego producenci wydali ponad 50 mln zł.