Reklama

Amerykanie nadal objadają się McDonaldem

Największa na świecie restauracja sieciowa poprawiła wyniki w ostatnim kwartale o 11 proc. To zasługa tańszego menu, które spodobało się Amerykanom

Publikacja: 24.01.2012 15:58

Amerykanie nadal objadają się McDonaldem

Foto: Bloomberg

Zysk netto McDonalda wzrósł w całym zeszłym roku do 1,38 mld dolarów z 1,24 mld dol. rok wcześniej. Wynik vył zbliżony do prognoz analityków.

Jim Skinner, dyrektor zarządzający firmy przyznał, że poprawa wyników to zasługa nowej oferty, w której oferowano dania za dolara oraz limitowane czasowo promocje.

Zbiegło się to z poprawą nastrojów konsumentów w USA, które wciąż rosną, po tym jak spadły do najniższego poziomu od 2,5 roku.

-        Firma radzi sobie dobrze. Resturacje na całym świecie poprawiają wyniki -  mówi Peter Saleh, analityk branży gastronomicznej w Telsey Advisory Group.

Sieć McDonald zamierza wydać w tym roku 2,9 mld dol. na otwarcie 1300 nowych restauracji i modernizacje 2400 już działających.

Reklama
Reklama

Przychody spółki  w całym 2011 r. wyniosły 6,82 mld dol., czyli o 9,8 proc. w skali roku.

Spółka powtórzyła w swojej prognozie, że koszty surowców wzrosną o 5,5 proc. w USA i o 3,5 proc. w Europie w 2012 r.

W 2011 r. na świecie otwartych było 33510 punktów McDonald. Ponad 80 proc. punktów działało na zasadzie franczyzy.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama