HTC chce sprzedać w 2012 r. blisko 1 mln smartfonów w Polsce

HTC chciałby zwiększyć udział w sprzedaży smartfonów w Polsce w 2012 r. do 17-20 proc. – powiedział dziennikarzom w niedzielę 26 lutego Paweł Mucha-Orliński, dyrektor wykonawczy HTC na Europę Środkowowschodnią po konferencji chińskiego koncernu w Barcelonie

Publikacja: 27.02.2012 07:16

HTC chce sprzedać w 2012 r. blisko 1 mln smartfonów w Polsce

Foto: Bloomberg

- W ubiegłym roku nasz udział w sprzedaży smartfonów w Polsce szacujemy na 13-14 proc. W tym chcielibyśmy go zwiększyć do 17-18 proc., a jeśli się uda do 20 proc. – powiedział Mucha-Orliński.

Według niego, to oznacza, że producent mógłby sprzedać około 1 mln urządzeń, spośród ponad 5 mln, które zdaniem firmy analitycznej Canalys, w 2012 r. kupią użytkownicy operatorów komórkowych i sieci handlowe w Polsce.

To znaczy też, że smartfony mogą stanowić połowę wszystkich aparatów komórkowych, które sprzedadzą się w bieżącym roku w naszym kraju.

Dyrektor zastrzegł, że nie oznacza to, iż w tym roku w Polsce przybędzie właśnie ponad 5 mln użytkowników smartfonów. – Konsumenci, którzy kupowali aparaty dwa lata temu teraz będą je wymieniać – mówił.

Jak wyjaśniał pewna liczba urządzeń co roku stanowi tzw. „bad stock", czyli pozostaje w magazynach operatorów i marketów.

Dodał, że w 2010 r. sprzedało się w sumie około 2 mln tego typu urządzeń.

HTC zaprezentował w niedzielę wieczorem, tuż przed startem targów branży mobilnej World Mobile Congres trzy nowe modele smartfonów z rodziny One. Jeden z nich jest przygotowany do działania w technologii LTE oraz do obsługiwania płatności mobilnych (NFC).

HTC, w ocenie Muchy-Orlińskiego w 2011 r. był trzecim po Nokii i Samsungu graczem na rynku smartfonów w Polsce.

- Apple ma relatywnie niewielki udział w polskim rynku – mówił dyrektor HTC.

Również w niedzielę nowe modele smartfonów pokazało Sony. W poniedziałek o godz. 8.30 targi w Barcelonie otworzy m.in.  konferencja Nokii.

- W ubiegłym roku nasz udział w sprzedaży smartfonów w Polsce szacujemy na 13-14 proc. W tym chcielibyśmy go zwiększyć do 17-18 proc., a jeśli się uda do 20 proc. – powiedział Mucha-Orliński.

Według niego, to oznacza, że producent mógłby sprzedać około 1 mln urządzeń, spośród ponad 5 mln, które zdaniem firmy analitycznej Canalys, w 2012 r. kupią użytkownicy operatorów komórkowych i sieci handlowe w Polsce.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej