Udziały Lavazzy, w ujęciu wartościowym, urosły do 13,7 proc. Rok wcześniej wynosiły 12,5 proc. Przesuwając się na pozycję lidera, zdetronizował markę Woseba.
Od początku 2011 roku wyłącznym dystrybutorem tej włoskiej marki jest Mokate. W ciągu ostatniego roku z 4,4 proc. do 5,3 proc. urosły także udziały rynkowe kaw ziarnistych produkowanych przez tę firmę.
W 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła ok. 3,15 mld zł, a jego wielkość ok. 80,5 tys. ton.
- Rynek kaw, zmniejszył się, co prawda o kilka procent w ubiegłym roku. Ale w segmencie kaw premium notujemy systematyczny rozwój sprzedaży– wyjaśnia Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate. - Sukces włoskiej kawy odbił się na tyle szerokim echem, że dostajemy kolejne propozycje zawierania strategicznych aliansów. Konkretne decyzje będziemy podejmowali w drugim półroczu – dodaje.
Udział kaw premium w łącznej sprzedaży szacowany jest na 10 - 15 proc.