Na trzy miesiące przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej zaledwie 64 proc. inwestycji, których realizacja miała związek z zawodami, jest zakończonych lub przebiega zgodnie z planem – wynika z danych spółki PL.2012, nadzorującej przygotowania do mistrzostw. Wartość projektów, które miały być gotowe na Euro 2012, sięga 94,1 mld zł. Już wiadomo, że spóźnią się inwestycje warte 13 mld zł.
– Z infrastruktury transportowej najlepiej przygotowane do Euro 2012 są lotniska. Inwestycje, które zrealizowały, wystarczą na obsłużenie ruchu, który jest prognozowany na rok 2020 – mówi Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury. – Inwestycje drogowe zostaną zrealizowane w 40 proc. Żadne z miast gospodarzy nie będzie mieć ze sobą bezpośredniego, nowego połączenia zarówno drogowego, jak i kolejowego – dodaje Piechociński.
Lotniska gotowe
Cztery główne z punktu widzenia obsługi kibiców podczas Euro 2012 lotniska, czyli Gdańsk, Wrocław, Poznań i Warszawa, wydały na swoje inwestycje ponad 2,4 mld zł.
Nowy terminal w gdańskim porcie lotniczym zostanie otwarty na początku kwietnia. – Dla potrzeb lotnictwa biznesowego przystosowujemy hangar, tak by mógł pełnić funkcje terminalu. Jesteśmy gotowi na Euro 2012 – mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska.
Budowa terminalu we Wrocławiu i płyty postojowej zakończyła się w marcu. W Poznaniu budowa drogi kołowania i równoległej drogi startowej ma się zakończyć w II kwartale tego roku, podobnie jak rozbudowa płyty postojowej czy terminalu przylotowego. Prace związane z rozbudową terminalu odlotów mają się zakończyć w roku 2013. Władze warszawskiego lotniska zakończyły budowę Terminalu 2, jego integracja z Terminalem 1 została przełożona na okres po zakończeniu rozgrywek.