Reklama

T-Mobile i Play ścigają się na godziny

Polska Telefonia Cyfrowa dotrzymała słowa i wieczorem odpowiedziała czynem na nową promocję P4 (sieć Play). Reakcją na Formułę 4.0 - jest T-Mobile Frii. Problem jest jeden. Obie oferty są niemal identyczne i trudno ocenić, która z sieci wpadła na pomysł pierwsza

Aktualizacja: 29.03.2012 20:04 Publikacja: 29.03.2012 13:58

T-Mobile i Play ścigają się na godziny

Foto: Bloomberg

- T-Mobile Frii to gwarancja nielimitowanych rozmów, smsów i mmsów do wszystkich użytkowników telefonii mobilnej w Polsce. Już za 79 zł. Nowa oferta będzie dostępna dla wszystkich klientów biznesowych i indywidualnych dziś wieczorem – mówił dziś przed południem dziennikarzom Grzegorz Bors, członek zarządu PTC ds. sprzedaży i marketingu.

Niemal w ten sam sposób w środę zarząd P4 przedstawiał ofertę nazwaną Formuła 4.0. Także różnica w taryfie jest niemal niezauważalna: T-Mobile Frii oferuje nieco więcej transferu danych.

Mimo intencji T-Mobile, oferta T-Mobile Frii nie wyprzedziła Formuły 4.0, której pierwotny start zaplanowano na piątek. O godzinie 20-tej w czwartek T-Mobile Frii miała być udostępniana w galeriach handlowych, czyli tam, gdzie salony zamykają się najpóźniej.

Play pokrzyżował plany konkurentowi i zaczął sprzedaż usług o dzień wcześniej. – Idealna kopia idealnej oferty – komentował Marcin Gruszka, rzecznik Playa ruch konkurenta.

Jaki będzie efekt tego wyścigu – dopiero się okaże. Potencjał nowej oferty opartej na ryczałcie zarząd PTC ocenia dużo ostrożniej niż władze P4. – Sądzę, że może się nią zainteresować jedna dziesiąta abonentów, o których mówił Play – powiedział Bors. To oznacza, że operator ocenia ten potencjał na 0,5 mln klientów, bo młodszy gracz szacował to grono na 5 mln.

Reklama
Reklama

- Nie zakładam, aby tego typu oferty – nielimitowane – osiągnęły udział w naszej sprzedaży przekraczający 22 proc. – mówił Bors.

Nie jest jasne, w jaki sposób bliźniacze oferty T-Mobile i Play mają konkurować. - Cena to nie jedyne kryterium wyboru oferty operatorów komórkowych – podkreślał dziś Bors.

Niewykluczone, że T-Mobile i Play będą ponownie walczyć na ceny smartfonów, tak jak to robiły od początku roku (wg Borsa ceny aparatów w ofercie sieci zostały zmienione ponad 300 razy tylko w styczniu).

– Zobaczymy – mówił Bors, pytany, czy ten trop jest dobry.

Według niego, T-Mobile wyróżniać będzie marka: silna, nowoczesna, dobrze postrzegana jeśli chodzi o dbałość o klienta.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama