Reklama

TP zniknie do końca czerwca – oficjalnie

Giełdowa spółka podała pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu największej stacjonarnej sieci telekomunikacyjnej w kraju z TP na Orange

Publikacja: 29.03.2012 19:40

TP zniknie do końca czerwca – oficjalnie

Foto: Bloomberg

Zgodnie z decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012, choć to Orange jest głównym patronem.

Zgodnie z przewidywaniami mediów, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe.

To oznacza, że do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Gigant zastrzegł w informacji prasowej i komunikacie giełdowym, że rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Firmy te mają pozostać osobnymi podmiotami.

W zamian za korzystanie z międzynarodowej marki Orange, giełdowa firma będzie płacić co rok grupie France Telecom (dokładnie spółce Orange Brand Services) 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usługi i produktów oznaczonych marką Orange.

Reklama
Reklama

Jak policzono, gdyby rebranding miał miejsce w styczniu 2011 r. to ubiegłoroczna opłata licencyjna sięgnęłaby 75 mln zł.

W umowie z Orange Brande Services zapisano przy tym, że spółka ta poniesie koszty rebrandingu oraz, że opłata pobierana od segmentu telefonii głosowej, ze względu na słabą kondycję tego sektora, będzie wynosić kilkanaście milionów złotych.

Usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Zgodnie z decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012, choć to Orange jest głównym patronem.

Zgodnie z przewidywaniami mediów, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama