Reklama

TP zniknie do końca czerwca – oficjalnie

Giełdowa spółka podała pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu największej stacjonarnej sieci telekomunikacyjnej w kraju z TP na Orange

Publikacja: 29.03.2012 19:40

TP zniknie do końca czerwca – oficjalnie

Foto: Bloomberg

Zgodnie z decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012, choć to Orange jest głównym patronem.

Zgodnie z przewidywaniami mediów, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe.

To oznacza, że do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Gigant zastrzegł w informacji prasowej i komunikacie giełdowym, że rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Firmy te mają pozostać osobnymi podmiotami.

W zamian za korzystanie z międzynarodowej marki Orange, giełdowa firma będzie płacić co rok grupie France Telecom (dokładnie spółce Orange Brand Services) 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usługi i produktów oznaczonych marką Orange.

Reklama
Reklama

Jak policzono, gdyby rebranding miał miejsce w styczniu 2011 r. to ubiegłoroczna opłata licencyjna sięgnęłaby 75 mln zł.

W umowie z Orange Brande Services zapisano przy tym, że spółka ta poniesie koszty rebrandingu oraz, że opłata pobierana od segmentu telefonii głosowej, ze względu na słabą kondycję tego sektora, będzie wynosić kilkanaście milionów złotych.

Usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Zgodnie z decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012, choć to Orange jest głównym patronem.

Zgodnie z przewidywaniami mediów, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe.

Reklama
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama