W miarę rosnącego wpływu na koszty wojny celnej Waszyngtonu z Pekinem Szwedzi przenoszą moce produkcyjne swych modeli. Spór zaszkodził mocom produkcyjnym w belgijskiej Gandawie, jedynym zakładzie w Europie, gdzie powstaje obecnie ten Europejski Samochód Roku 2018.

Od 8 kwietnia jest również produkowany w Luqiao, na południe od Szanghaju. — Popyt na XC40 przekroczył nasze najbardziej optymistyczne oczekiwania — powiedział prezes Hakan Samuelsson. — Produkowanie go w Luqiao stwarza dodatkowe moce, zwiększa elastyczność naszej globalnej sieci przemysłowej i jest dobitnym dowodem naszej strategii „produkowania tam, gdzie sprzedaż”.

Od czasu premiery pod koniec 2017 r. sprzedano już ponad 100 tys. tych samochodów — podał Reuter. XC40 jest montowany na płycie podłogowej, jaką Volvo opracowała wspólnie z Geely, aby dzielić koszty. Płyta o nazwie Kompaktowa Architektura Modułowa (CMA) jest również stosowana do pojazdów produkowanych przez bratnie firmy Lynk & Co i Polestar, a Geely zamierza posadowić na niej nowego SUVa coupé.

Zakład w Luqiao należący do Geely, a używany przez Volvo produkuje obecnie SUVy O1 sprzedawane na zapisy przez Lynk & Co. Volvo i Polestar, marka wyczynowych e-aut Geely podały odrębnie, że od przyszłego roku będą korzystać z tego zakładu przy produkcji całkowicie elektrycznej limuzyny Polestar 2, która ma rywalizować z Modelem 3 Tesli.