Reklama

Play ma już 14,5 proc. rynku

7,4 mln kart SIM działało na koniec marca w sieci Play, prowadzonej przez spółkę P4 – wynika z dzisiejszej prezentacji operatora

Publikacja: 16.05.2012 10:15

Play ma już 14,5 proc. rynku

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

To oznacza, że przez trzy miesiące br. zdobył on blisko 400 tys. aktywacji (2011 r. kończył z 7,08 mln kart SIM), a w ciągu 12 miesięcy liczba jego klientów urosła o 32 proc., a udział ilościowy w rynku wzrósł do 14,5 proc.

Struktura bazy klientów telekomu nie zmieniła się w relacji do tej z końca ub.r. i nadal 56 proc. kart działało w segmencie pre-paid, a użytkownicy post-paid odpowiadali za jej 44 proc.

210 tys. kart trafiło do Play z rynku MNP (Mobile Number Portability), co oznacza, że tyle numerów klienci innych operatorów przenieśli do najmłodszej sieci.

To z kolei znaczy, że telekom zdobył 34 proc . nowych kart, które w I kw. br. pojawiły się na rynku. Według Głównego Urzędu Statystycznego ich liczba urosła bowiem o 530 tys.

Coraz większą część bazy – na koniec marca około 8 proc. – stanowili klienci biznesowi P4, których jest dziś około 600 tys. Jak podaje operator 75 proc. z nich przeniosło się od innych operatorów.

Reklama
Reklama

Telekom pochwalił się też wynikami sprzedaży wprowadzonej na przełomie marca i kwietnia oferty Formuła 4.0 – pierwszego ryczałtu na rynku komórkowym. Zgodnie z prezentacją stanowi ona 15 proc. sprzedaży operatora.

Oczko w głowie sieci komórkowych – smartfony – także zwiększyły udział w sprzedaży spółki i sięga on już około 70 proc.

Telekom nie podał w prezentacji wyników finansowych.

Właścicielami P4 są fundusz Novator i Tollerton, należący do greckiego biznesmena Panosa Germanosa.

Ziu

To oznacza, że przez trzy miesiące br. zdobył on blisko 400 tys. aktywacji (2011 r. kończył z 7,08 mln kart SIM), a w ciągu 12 miesięcy liczba jego klientów urosła o 32 proc., a udział ilościowy w rynku wzrósł do 14,5 proc.

Struktura bazy klientów telekomu nie zmieniła się w relacji do tej z końca ub.r. i nadal 56 proc. kart działało w segmencie pre-paid, a użytkownicy post-paid odpowiadali za jej 44 proc.

Reklama
Biznes
Spadek cen mieszkań, Prezydent przeciw wiatrakom, eksport chipów do Chin
Biznes
Smartfony stały się łatwym łupem dla cyberprzestępców
Biznes
Burza wokół KPO, sprzeciw Zełenskiego wobec planu Trumpa i kolejny rekord WIG
Biznes
Drożdż z Orange: po #Polskim5G zostały wspomnienia. I to nie najlepsze
Biznes
Rusza kwantowa rewolucja w Polsce
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama