Montaż nowego kompaktowego samochodu powinien ruszyć w 2015 roku. Oczekuje się, że zakłady pracujące na trzy zmiany będą rentowne przy wykorzystaniu pełnych mocy produkcyjnych.
Opel planuje zainwestować 300 milionów euro w obydwu obiektach w celu ich dostosowania do najnowszych standardów produkcyjnych i potrzeb związanych z produkcją nowego modelu. Koncern spodziewa się utworzyć około 700 nowych miejsc pracy w Ellesmere Port.
- To dla nas wielki dzień. Okazało się, że wysoką jakością i dużym zaangażowaniem pracowników bardzo wiele można osiągnąć – powiedział „Rz" Andrzej Korpak, generalny dyrektor General Motors Manufacturing Poland.
Gliwice, które są uznawane za najlepszy zakład w europejskiej części General Motors, były od początku najpoważniejszym kandydatem w staraniach o nowy model. Ulokowanie tu produkcji astry V oznacza, że łączna wartość inwestycji w fabrykę przekroczy miliard euro. Wprowadzenie nowej generacji astry pochłonie prawdopodobnie ok. 100 mln euro, prócz tego może być jeszcze potrzebna rozbudowa infrastruktury, m.in. dróg dojazdowych. Nowa produkcja pozwoli w pełni wykorzystać możliwości produkcyjne zakładu, wynoszące dziś 207 tys. samochodów rocznie. W przypadku dużego popytu mogą one niewielkimi nakładami zostać zwiększone do ok. 240 tys.
Astra V to także gwarancja stabilności: 2,8-tysieczna załoga nie musi się już obawiać, że plany restrukturyzacji koncernu mogłyby w jakikolwiek sposób uderzyć w Gliwice. W przeciwieństwie do innych zakładów Opla w Europie, gliwicka fabryka ma przed sobą perspektywę zwiększenia za 2-3 lata zatrudnienia.