Kolejne starcie FoodCare i Maspeksu

Frugo w okresie luty-marzec br. zostało liderem kategorii napojów sprzedawanych w szklanych butelkach - podało FoodCare. Maspex, właściciel Tymbarku koryguje informacje

Publikacja: 30.05.2012 13:55

Z danych AC Nielsen wynika, że marka Frugo w ciągu niespełna ośmiu miesięcy od rynkowej premiery Frugo zajęło pozycję lidera sprzedaży wśród napojów sprzedawanych w szklanych butelkach. Według danych AC Nielsen Frugo ma już 60 proc. rynku. Jednocześnie udziały dotychczasowego lidera obniżyły się z 51 do 15 procent, co oznacza ponad trzykrotny spadek w okresie 6 miesięcy.

Tymczasem jak informuje portalspozywczy.pl Maspex, właściciel marki Tymbark, twierdzi, że dane FoodCare są nieprawdziwe i wprowadzają w błąd. Według Maspexu sposób prezentowania danych przez FoodCare jest kuriozalny. Firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. Przywołane przez FoodCare dane dotyczą więc jedynie małego wycinka rynku napojów. To wprowadzanie w błąd.

Maspex na łamach serwisu portalspozywczy.pl powołując się również na dane AC Nielsen twierdzi, że w rynku napojów marka Tymbark zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce pod względem ilościowym ( 45 proc.) i wartościowym (55 proc.), zarówno w okresie do którego odnosi się FoodCare, jak i w całym ostatnim roku sprzedażowym. Udziały Frugo w tym samym okresie to 4 proc. ilościowo i 13 proc. wartościowo.

FoodCare w informacji prasowej informuje, że od momentu pojawienia się na rynku na przełomie czerwca i lipca 2011 r. Frugo konsekwentnie budowało pozycję lidera swojej kategorii. Już dane z sierpnia i września ub.r. wskazują, że do Frugo należała ponad 1/3 rynku, na przełomie roku przejęło ponad połowę kategorii. Dane z lutego i marca pokazują, że sprzedaż napoju to 63,38 procent kategorii napojów w szkle.

- Rośniemy, bo chcą tego nasi konsumenci, młodzi ludzie, których zachwyca mocno owocowy smak, niepowtarzalne kolory i maksymalne orzeźwienie, jakie przynosi ze sobą każdy łyk Frugo. To oni stanowią największą i najsilniejszą grupę fanów FRUGO i to już od pierwszego dnia jego powrotu na rynek. Mając takie wsparcie jesteśmy spokojni o naszą markę: miliony osób identyfikujących się z filozofią Frugo - totalnym luzem, radością, zabawą i pozytywnym szaleństwem bez żadnych ograniczeń - stanowią o jej niewątpliwym fenomenie i sile. A niezależne dane to jedynie potwierdzają – powiedziała Paulina Włodarska, Dyrektor Marketingu firmy FoodCare.

Maspex odpowiada, że poprzez dystrybuowanie takich informacji firma FoodCare działa na szkodę wszystkich pozostałych producentów napojów w Polsce.

Z danych AC Nielsen wynika, że marka Frugo w ciągu niespełna ośmiu miesięcy od rynkowej premiery Frugo zajęło pozycję lidera sprzedaży wśród napojów sprzedawanych w szklanych butelkach. Według danych AC Nielsen Frugo ma już 60 proc. rynku. Jednocześnie udziały dotychczasowego lidera obniżyły się z 51 do 15 procent, co oznacza ponad trzykrotny spadek w okresie 6 miesięcy.

Tymczasem jak informuje portalspozywczy.pl Maspex, właściciel marki Tymbark, twierdzi, że dane FoodCare są nieprawdziwe i wprowadzają w błąd. Według Maspexu sposób prezentowania danych przez FoodCare jest kuriozalny. Firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. Przywołane przez FoodCare dane dotyczą więc jedynie małego wycinka rynku napojów. To wprowadzanie w błąd.

Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy