Reklama

Kolejne starcie FoodCare i Maspeksu

Frugo w okresie luty-marzec br. zostało liderem kategorii napojów sprzedawanych w szklanych butelkach - podało FoodCare. Maspex, właściciel Tymbarku koryguje informacje

Publikacja: 30.05.2012 13:55

Z danych AC Nielsen wynika, że marka Frugo w ciągu niespełna ośmiu miesięcy od rynkowej premiery Frugo zajęło pozycję lidera sprzedaży wśród napojów sprzedawanych w szklanych butelkach. Według danych AC Nielsen Frugo ma już 60 proc. rynku. Jednocześnie udziały dotychczasowego lidera obniżyły się z 51 do 15 procent, co oznacza ponad trzykrotny spadek w okresie 6 miesięcy.

Tymczasem jak informuje portalspozywczy.pl Maspex, właściciel marki Tymbark, twierdzi, że dane FoodCare są nieprawdziwe i wprowadzają w błąd. Według Maspexu sposób prezentowania danych przez FoodCare jest kuriozalny. Firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. Przywołane przez FoodCare dane dotyczą więc jedynie małego wycinka rynku napojów. To wprowadzanie w błąd.

Maspex na łamach serwisu portalspozywczy.pl powołując się również na dane AC Nielsen twierdzi, że w rynku napojów marka Tymbark zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce pod względem ilościowym ( 45 proc.) i wartościowym (55 proc.), zarówno w okresie do którego odnosi się FoodCare, jak i w całym ostatnim roku sprzedażowym. Udziały Frugo w tym samym okresie to 4 proc. ilościowo i 13 proc. wartościowo.

FoodCare w informacji prasowej informuje, że od momentu pojawienia się na rynku na przełomie czerwca i lipca 2011 r. Frugo konsekwentnie budowało pozycję lidera swojej kategorii. Już dane z sierpnia i września ub.r. wskazują, że do Frugo należała ponad 1/3 rynku, na przełomie roku przejęło ponad połowę kategorii. Dane z lutego i marca pokazują, że sprzedaż napoju to 63,38 procent kategorii napojów w szkle.

- Rośniemy, bo chcą tego nasi konsumenci, młodzi ludzie, których zachwyca mocno owocowy smak, niepowtarzalne kolory i maksymalne orzeźwienie, jakie przynosi ze sobą każdy łyk Frugo. To oni stanowią największą i najsilniejszą grupę fanów FRUGO i to już od pierwszego dnia jego powrotu na rynek. Mając takie wsparcie jesteśmy spokojni o naszą markę: miliony osób identyfikujących się z filozofią Frugo - totalnym luzem, radością, zabawą i pozytywnym szaleństwem bez żadnych ograniczeń - stanowią o jej niewątpliwym fenomenie i sile. A niezależne dane to jedynie potwierdzają – powiedziała Paulina Włodarska, Dyrektor Marketingu firmy FoodCare.

Reklama
Reklama

Maspex odpowiada, że poprzez dystrybuowanie takich informacji firma FoodCare działa na szkodę wszystkich pozostałych producentów napojów w Polsce.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama