Z danych AC Nielsen wynika, że marka Frugo w ciągu niespełna ośmiu miesięcy od rynkowej premiery Frugo zajęło pozycję lidera sprzedaży wśród napojów sprzedawanych w szklanych butelkach. Według danych AC Nielsen Frugo ma już 60 proc. rynku. Jednocześnie udziały dotychczasowego lidera obniżyły się z 51 do 15 procent, co oznacza ponad trzykrotny spadek w okresie 6 miesięcy.
Tymczasem jak informuje portalspozywczy.pl Maspex, właściciel marki Tymbark, twierdzi, że dane FoodCare są nieprawdziwe i wprowadzają w błąd. Według Maspexu sposób prezentowania danych przez FoodCare jest kuriozalny. Firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. Przywołane przez FoodCare dane dotyczą więc jedynie małego wycinka rynku napojów. To wprowadzanie w błąd.
Maspex na łamach serwisu portalspozywczy.pl powołując się również na dane AC Nielsen twierdzi, że w rynku napojów marka Tymbark zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce pod względem ilościowym ( 45 proc.) i wartościowym (55 proc.), zarówno w okresie do którego odnosi się FoodCare, jak i w całym ostatnim roku sprzedażowym. Udziały Frugo w tym samym okresie to 4 proc. ilościowo i 13 proc. wartościowo.
FoodCare w informacji prasowej informuje, że od momentu pojawienia się na rynku na przełomie czerwca i lipca 2011 r. Frugo konsekwentnie budowało pozycję lidera swojej kategorii. Już dane z sierpnia i września ub.r. wskazują, że do Frugo należała ponad 1/3 rynku, na przełomie roku przejęło ponad połowę kategorii. Dane z lutego i marca pokazują, że sprzedaż napoju to 63,38 procent kategorii napojów w szkle.
- Rośniemy, bo chcą tego nasi konsumenci, młodzi ludzie, których zachwyca mocno owocowy smak, niepowtarzalne kolory i maksymalne orzeźwienie, jakie przynosi ze sobą każdy łyk Frugo. To oni stanowią największą i najsilniejszą grupę fanów FRUGO i to już od pierwszego dnia jego powrotu na rynek. Mając takie wsparcie jesteśmy spokojni o naszą markę: miliony osób identyfikujących się z filozofią Frugo - totalnym luzem, radością, zabawą i pozytywnym szaleństwem bez żadnych ograniczeń - stanowią o jej niewątpliwym fenomenie i sile. A niezależne dane to jedynie potwierdzają – powiedziała Paulina Włodarska, Dyrektor Marketingu firmy FoodCare.