Bain&Company powalczy o klientów w naszym regionie

Globalny potentat usług doradztwa strategicznego wchodzi do Polski jako ostatni z wielkiej trójki tej branży, ale chce walczyć o pozycję lidera

Publikacja: 04.06.2012 02:59

Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Europę Środkową

Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Europę Środkową

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Choć oficjalne otwarcie biura Bain & Company w Warszawie odbędzie się dzisiaj, to informacje o wejściu firmy do Polski krążyły w branży od dawna.

– Już w zeszłym roku, gdy Bain & Company wstępnie poinformowała o planach, zaczęły napływać pierwsze aplikacje od kandydatów do pracy – wspomina Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Polskę i Europę Środkową. Warszawskie biuro będzie bazą dla obsługi klientów firmy w całym regionie. Dotychczas Bain & Company realizowała tu projekty poprzez swe biura na Zachodzie.

Jednak w zeszłym roku szefowie firmy stwierdzili, że znaczenie gospodarcze i tempo rozwoju Polski wymaga większego zaangażowania na miejscu. Dwaj globalni konkurenci firmy dostrzegli to wcześniej – swoje biura w Polsce już od lat 90. XX wieku mają McKinsey i The Boston Consulting Group (BCG). Z tą pierwszą przez 20 lat był związany Jacek Poświata, przez sześć lat (do 2011) partner zarządzający polskiej spółki McKinsey & Company, lidera rynku usług doradztwa strategicznego w Polsce, który według dostępnych danych, w 2010 r. zanotował 83,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W warszawskim biurze Bain & Company pracuje obecnie dziesięciu konsultantów, ale, jak ocenia Jacek Poświata, w krótkim czasie może to być ok. 30 ekspertów.

– Nie ma problemów z pozyskaniem bardzo dobrych kandydatów – zaznacza Poświata, który z równym optymizmem ocenia perspektywy rozwoju usług doradztwa strategicznego. Według niego będzie rosło zapotrzebowanie na tzw. top management consulting, gdyż przybywa nowych wyzwań dla biznesu. – Przez ostatnie lata firmy były skoncentrowane na restrukturyzacji, poprawie efektywności. Jest to słuszne, ale już nie wystarcza. Część spółek zaczyna więc myśleć w kategoriach rozwoju, ekspansji, by zdobyć albo wzmocnić pozycję lidera, m.in. przez wyjście za granicę i przejęcia – twierdzi Jacek Poświata.

Jego zdaniem w Polsce grupa potencjalnych klientów czołowych firm doradztwa strategicznego to ok. 200 dużych przedsiębiorstw. Na razie po te usługi sięga ok. 80 firm, z czego większość raz na kilka lat.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?