Bain&Company powalczy o klientów w naszym regionie

Globalny potentat usług doradztwa strategicznego wchodzi do Polski jako ostatni z wielkiej trójki tej branży, ale chce walczyć o pozycję lidera

Publikacja: 04.06.2012 02:59

Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Europę Środkową

Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Europę Środkową

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Choć oficjalne otwarcie biura Bain & Company w Warszawie odbędzie się dzisiaj, to informacje o wejściu firmy do Polski krążyły w branży od dawna.

– Już w zeszłym roku, gdy Bain & Company wstępnie poinformowała o planach, zaczęły napływać pierwsze aplikacje od kandydatów do pracy – wspomina Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Polskę i Europę Środkową. Warszawskie biuro będzie bazą dla obsługi klientów firmy w całym regionie. Dotychczas Bain & Company realizowała tu projekty poprzez swe biura na Zachodzie.

Jednak w zeszłym roku szefowie firmy stwierdzili, że znaczenie gospodarcze i tempo rozwoju Polski wymaga większego zaangażowania na miejscu. Dwaj globalni konkurenci firmy dostrzegli to wcześniej – swoje biura w Polsce już od lat 90. XX wieku mają McKinsey i The Boston Consulting Group (BCG). Z tą pierwszą przez 20 lat był związany Jacek Poświata, przez sześć lat (do 2011) partner zarządzający polskiej spółki McKinsey & Company, lidera rynku usług doradztwa strategicznego w Polsce, który według dostępnych danych, w 2010 r. zanotował 83,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W warszawskim biurze Bain & Company pracuje obecnie dziesięciu konsultantów, ale, jak ocenia Jacek Poświata, w krótkim czasie może to być ok. 30 ekspertów.

– Nie ma problemów z pozyskaniem bardzo dobrych kandydatów – zaznacza Poświata, który z równym optymizmem ocenia perspektywy rozwoju usług doradztwa strategicznego. Według niego będzie rosło zapotrzebowanie na tzw. top management consulting, gdyż przybywa nowych wyzwań dla biznesu. – Przez ostatnie lata firmy były skoncentrowane na restrukturyzacji, poprawie efektywności. Jest to słuszne, ale już nie wystarcza. Część spółek zaczyna więc myśleć w kategoriach rozwoju, ekspansji, by zdobyć albo wzmocnić pozycję lidera, m.in. przez wyjście za granicę i przejęcia – twierdzi Jacek Poświata.

Jego zdaniem w Polsce grupa potencjalnych klientów czołowych firm doradztwa strategicznego to ok. 200 dużych przedsiębiorstw. Na razie po te usługi sięga ok. 80 firm, z czego większość raz na kilka lat.

Choć oficjalne otwarcie biura Bain & Company w Warszawie odbędzie się dzisiaj, to informacje o wejściu firmy do Polski krążyły w branży od dawna.

– Już w zeszłym roku, gdy Bain & Company wstępnie poinformowała o planach, zaczęły napływać pierwsze aplikacje od kandydatów do pracy – wspomina Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company na Polskę i Europę Środkową. Warszawskie biuro będzie bazą dla obsługi klientów firmy w całym regionie. Dotychczas Bain & Company realizowała tu projekty poprzez swe biura na Zachodzie.

Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem