Spowolnienie gospodarcze, jak na razie, nie miało większego wpływu na kondycję firm teleinformatycznych. 44 proc. przedstawicieli tego sektora, jak wynika z corocznego raport Computerworld TOP 200, uważa koniunkturę w branży za dobrą a aż 3 proc. za bardzo dobrą. Z drugiej strony jednak 46 proc. ankietowanych określa koniunkturę jako przeciętną. Dla 7 proc. przedsiębiorstw informatycznych koniunktura jest kiepska.
Znaczny odsetek optymistów wynika zapewne z faktu, że kondycja polskich firm technologicznych jest całkiem niezła. W 2011 r., wartość polskiego rynku IT, według raportu Computerworld TOP 200, powiększyła się o 2,3 mld zł i sięgnęła 31,3 mld zł. Zmiana wyniosła zatem 8 proc. Rok wcześniej, czyli w 2010 r., rynek IT wzrósł o 2,5 mld zł. Cały czas największy udział w polskim rynku IT ma sprzęt. Klienci wydali na niego aż 17,9 mld zł. Wartość rynku usług IT wyniosła 9,1 mld zł a oprogramowania 4,3 mld zł.
Najważniejszym zleceniodawcą dla branży IT była administracja publiczna. Kupiła sprzęt, usługi i software za 2,4 mld zł czyli 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Słabo prezentował się za to sektor MSP, który jest szczególnie wrażliwy na wahania koniunktury. Wydatki na IT w tym sektorze skurczyły się aż o 24 proc. do 805 mln zł. W 2010 r. sektor MSP wydał na nowoczesne technologie ponad 1 mld zł.
Szczególnie perspektywiczny sektorem, jak wynika z raportu jest, oprócz administracji publicznej, jest branża energetyczna. Postępująca liberalizacja rynku energetycznego sprawia, że firmy z tej branży, które mają już za sobą konsolidację, zaczynają nadrabiać wieloletnie zaległości. W 2011 r. firmy energetyczne wydały na IT aż 44 proc. więcej niż rok wcześniej czyli 804,5 mln zł.
Ważnym klientem dla branży nowych technologii były instytucje finansowe i telekomunikacja. W 2011 r. każda z branż wydała na IT po 1,6 mld zł czyli odpowiednio 7 proc. i 13 proc. więcej niż rok wcześniej.