Największy z planowanych przetargów, wart 200 – 300 mln zł, dotyczy dokończenia budowy fragmentu autostrady A4 i drogi S19 (tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa) – dowiedziała się „Rz".
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma ogłosić w tym kwartale również przetargi na budowę obwodnicy Bargłowa Kościelnego na drodze nr 61 i Leżajska w ciągu drogi krajowej nr 77. Są warte ok. 170 mln zł.
Rzeszowski oddział GDDKiA przygotowuje teraz niezbędne dokumenty do uruchomienia przetargu na odcinek A4 i S19. Jednak w tym trybie północna obwodnica Rzeszowa nie ma szans powstać przed połową 2013 r. Przetarg uda się rozstrzygnąć najwcześniej na jesieni tego roku. A dodatkowo, ze względu na skalę inwestycji, rząd musi się liczyć z odwołaniami przegranych od wyniku postępowania.
Dotąd ten odcinek A4 budowały firmy Radko i Punji Lloyd na podstawie umowy z kwietnia 2010 roku za 441 mln zł brutto. – Za wykonane prace zapłaciliśmy faktury w wysokości 180,6 mln zł – mówi Urszula Nelken, rzecznik GDDKiA. Umowę rozwiązano ze względu na brak płynności finansowej, gdy prace na kontrakcie były zaawansowane w ok. 51 proc.
GDDKiA brała początkowo pod uwagę negocjacje z wykonawcami sąsiednich odcinków, czyli Budimeksem lub Mostostalem, gdyby się okazało, że nowe postępowanie będzie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki. Trwały w tej sprawie konsultacje techniczne. – Nie udało się dojść do ustaleń, które by nas w pełni satysfakcjonowały – mówi Urszula Nelken.